PEKING – Kineski gigant elektronske trgovine “Alibaba” saopštio je da mu je profit opao za 59 odsto u posljednjoj fiskalnoj godini, što su posljedice restrikcija uvedenih povodom pandemije kovid 19, koje osjeća cijeli tehnološki sektor.
“Albibaba” je suočen i sa pojačanom konkurencijom i sveobuhvatnim regulatornim akcijama protiv monopolske tržišne prakse kineskih tehnoloških giganata, zbog straha da velike internet kompanije kontrolišu previše podataka i šire se suviše brzo.
Poslovna grupacija čije je sjedište u gradu Hangdžou saopštila je da joj je godišnji profit opao na 9,8 milijardi dolara, prenio je AP.
Kompanija je ukazala na “makroizazove koji su uticali na lance isporuke i raspoloženje potrošača”. U kvartalu od januara do marta kompanija je bila u gubitku od 2,4 milijarde dolara, a opala je i vrijednost njenih investicija.
Tehnološki gigant bilježi slabije tržišne rezultate od kada je Kina 2020. godine pokrenula akciju protiv nekih od najvećih domaćih kompanija.
U posljednjem trenutku je spriječen izlazak “Alibabe” na berzu preko njenog finansijskog ogranka “Ant grup”. Osim toga, kompanija je prošle godine kažnjena iznosom od 2,75 milijardi dolara zbog navodne nepoštene poslovne prakse.
U posljednjem kvartalu “Alibaba” je zabilježila rast prihoda za devet odsto, na 30 milijardi dolara. Srna