SARAJEVO, ZAGREB – Završetak radova na mostu na Savi kod Gradiške i pristupnim trasama predviđen je krajem maja, potvrđeno je u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH.
Kako su precizirali, 30. maja će biti završeni svi radovi, kako je i predviđeno potpisanim ugovorima.
“Na strani Republike Hrvatske izvode se radovi na nasipanju prilazne trase u dužini od oko 50 metara, koja će se spajati sa drugom fazom projekta koji se izvodi na teritoriji Hrvatske, a odnosi se na radove na pristupnoj saobraćajnici prema Okučanima”, naglasili su oni.
Dodaju da je tokom marta na hrvatskoj strani Save ugrađivan nasipni materijal iza upornjaka U1, a završena je montaža čelične konstrukcije nad stubištem S2.
“Završeni su radovi na montaži cijevi odvodnje i na antikorozivnoj zaštiti unutrašnjeg dijela rasponske konstrukcije. Završena je izrada antikorozivne zaštite vanjskog dijela rasponske konstrukcije i ugradnja stubova za mrežastu zaštitnu ogradu. Takođe, izvedena je i pristupna cesta do gradilišta na hrvatskoj strani u dužini oko tri kilometra”, naglasili su oni.
Dodali su i da investitor priprema sve uslove koji su potrebni za realizaciju tehničkog pregleda i izdavanje upotrebne dozvole za most, u skladu s odredbama međudržavnog sporazuma između Savjeta ministara BiH i Vlade Hrvatske o gradnji mosta kod Gradiške i pristupnih cesta, kao i važećeg zakonodavstva u obje zemlje.
“U tu svrhu je poslužilo nekoliko sastanaka održanih u martu i aprilu s nadležnim institucijama u Republici Srpskoj i Republici Hrvatskoj. Takođe, pošto je potrebna nova kategorizacija graničnog prelaza Gradiška – Stara Gradiška, pokrenuta je inicijativa za uspostavljanje graničnog prelaza na zajedničkoj lokaciji u skladu s dogovorom s hrvatskom stranom. Smatra se da je to ekonomski opravdano rješenje koje bi osiguralo niže troškove izgradnje graničnog prelaza, niže troškove održavanja, bolju koordinaciju saradnje nadležnih organa iz obje države, manju mogućnost korupcije”, istakli su oni.
Tamara Pajić iz “Hrvatskih cesta” nam je potvrdila da su radovi u završnoj fazi i da se odvijaju u skladu s predviđenom dinamikom.
“Iako vremenska prognoza nije povoljna za radove koji se trenutno izvode, a odnose se na izradu hidroizolacije čelične ortotropne ploče, očekujemo da će radovi biti završeni do ugovorenog roka”, rekla je Pajićeva.
S istim pitanjem smo se obratili i “Autoputevima RS”, ali do objavljivanja ovog teksta nije stigao odgovor, međutim, Dušan Topić, direktor ove firme, za RTRS je rekao da je jedan od najbitnijih projekata u Republici Srpskoj i BiH izgradnja mosta na Savi kod Gradiške i spajanje auto-puteva RS s evropskom mrežom. Kako kaže, tom izgradnjom će se doprinijeti smanjenju gužve na najprometnijem graničnom prelazu, jer će dio vozila biti preusmjeren na novi granični prelaz.
Topić ističe da most neće odmah po završetku radova biti pušten u saobraćaj.
“Neophodno je da Hrvatska napravi vezu mosta s postojećom saobraćajnicom. Oni su već ugovorili taj dio posla, krenuli su radovi i za to je neophodno minimalno godinu i po dana”, rekao je Topić.
Radovi na mostu počeli su u oktobru 2019. godine. Ukupna dužina mosta je oko 500 metara, a popola ga finansiraju RS i BiH s jedne strane, i Hrvatska s druge u ukupnoj visini od oko 30 miliona evra. Radove izvode “Integral inženjering”, “Đuro Đaković montaža” i “Zagreb montaža”. Nezavisne novine