PEKING – Prihodi kineske Alibaba Gupe u drugom kvartalu podbacili su u odnosu na tržišna očekivanja jer su usporavanje potrošnje u Kini i poremećaji u lancu snabdjevanja pogodili njen sektor e-trgovine, pokazuju objavljeni finansijski rezultati kompani
Ukupni prihodi su porasli za 29 posto na 200,69 milijardi juana (31,44 milijarde dolara) u kvartalu završenom 30. septembra, prenosi CNBC, dodajući da je profit pao za 38 posto međugodišnje na 11,20 juana po akciji (1,75 dolara) .
Tržišni analitičari su u prosjeku očekivali prihod od 204,93 milijarde juana (32,1 milijarda dolara) i profit od 12,36 juana po akciji (!,93 dolara), prema podacima kompanije Refinitiv koja se bavi prikupljanjem, analizom i distribucijom finansijskih pokazatelja.
Agencija Rojters, takođe izvještava da su poslovni rezultati Alibabe podbacili u drugom tromjesečju kompanijske fiskalne godine, i da su nakon objave izveštaja akcije Alibabe listirane na Njujorškoj berzi, koje su u dosadašnjem toku godine izgubile 30 procenata vrijednosti, na jučerašnjem trgovanju prije zvona na Vol Stritu potonule za 2,4 posto.
Velike kineske tehnološke kompanije su, dodaje britanska agencija, takođe pod pritiskom pooštrenih propisa koje su doneli kineski regulatori pozivajući se na antimonopolske i bezbjednosne razloge.
Alibaba, koji je godinama nizao rekordan promet tokom novembarske šoping manifestacije Dan samaca, ove godine je zabilježio znatno slabiju prodaju u iznosu od ukupno 540,3 milijarde juana (84,54 milijarde dolara) bruto vrijednosti robe.
Prihod koji pripada Alibabi od ukupno ostvarenog iznosa tokom Dana samaca ne ulazi u finansijski izvještaj za kvartal završen u septembru, napominje CNBC. Tanjug