BANJALUKA – Ministar trgovine i turizma Suzana Gašić istakla je danas u Evori da Republika Srpska raspolaže značajnim prirodnim potencijalima u oblasti planinskog, banjskog i avanturističkog turizma, ali i kulturno-istorijskog i vjerskog turizma.
U okviru Međunarodne konferencije o turizmu, Gašićeva je na konferenciji za novinare posvećenoj temi održivog razvoja turizma u Republici Srpskoj i BiH, naglasila da su značajni potencijali prepoznati i razvijeni u oblasti turizma u gradovima i ruralnim područjima.
Ona je navela da će Ministarstvo trgovine i turizma u narednom periodu posebnu pažnju posvetiti razvoju adrenalinskog i seoski turizma, ali i analizi potencijalnih tržišta, kako bi pripremili marketinške kampanje i na najbolji način promovisali turističke proizvode i potencijale Republike Srpske.
Gašićeva je istakla da je turizam u Republici Srpskoj rastuća privredna grana i da je u godinama prije pandemije virusa korona zabilježen rast u broju dolazaka i noćenja u prosjeku za oko 10 odsto na godišnjem nivou, saopšteno je iz resornog ministarstva.
Resorni ministar je takođe navela da na međunarodnom tržištu Republika Srpska predstavlja novu i neistraženu destinaciju, te da ovu konferenciju posmatra kao mogućnost da ponudu Republike Srpske predstavi na međunarodnom turističkom tržištu.
Ona je istakla da Vlada Republike Srpske sprovodi niz aktivnosti koje doprinose rastu i razvoju turizma u Srpskoj, te da će tokom sutrašnjeg panela biti više riječi o investicionim mogućnostima i poslovnom ambijentu u Republici Srpskoj.
“Evora forum – Svijet za putovanja” prva je međunarodna konferencija posvećena pitanju održivosti u turizmu.
Forum se održava danas i sutra u portugalskom gradu Evora, a učesnici konferencije će imaju priliku podijeliti ključna postignuća i izazove kako bi zajednički definisali ciljeve čija će implementacija ubrzati nepredak turističkog sektora.
Učesnici konferencije su ministri i državni sekretari turizma Francuske, Španije, Saudijske Arabije, Јamajke, Јordana i drugih zemalja, te predstavnici privatnog sektora i međunarodnih organizacija, kao i predstavnici medija iz više od 60 medijskih kuća, među kojima su i Bi-Bi-Si, “Al džazira”, “Travel vikli”, “Dojče vele”, “Јuro njuz”. Agencije