NJUJORK – Prodaja “Teslinih” automobila u Kini oštro je pala u julu, prema izvještaju Kineskog udruženja trgovaca automobilima (CPCA), što po ocjeni američke tv mreže CNN nagovještava da američka kompanija gubi “tlo pod nogama” na najvećem svjetskom tržištu tradicionalnih i električnih vozila.
Kako je saopšteno iz CPCA, “Teslina” prodaja u Kini se stropoštala u julu za gotovo 70 odsto u odnosu na prethodni mjesec, na pala 8.621 automobila.
Međutim, izvoz automobila proizvedenih u “Teslinoj” fabrici u Šangaju skočio je prošlog mjeseca na 24.347 jedinica u odnosu na 5.017 automobila izvezenih u junu. To znači da je ukupna prodaja “Teslinih” vozila proizvedenih u Kini generalno opala za manje od 1 odsto, navodi CNN.
Kritičari kažu da je nagli pad prodaje kineskim kupcima još jedan signal sve većih problema s kojima se “Tesla” suočava u toj zemlji. Navode u tom kontekstu jačanje konkurencije kineskih proizvođača električnih vozila i loš publicitet koji prati “Teslu” u posljednje vreme, uključujući opoziv gotovo svih automobila proizvedenih u Šangaju.
Kompanija se takođe suočila sa protestima “Teslinih” kupaca na ovogodišnjem salonu automobila u Šangaju zbog lošeg kvaliteta automobila i raznih bezbjednosnih problema koje su konstatovali kineski regulatori.
U ukupnoj julskoj prodaji električnih automobila u Kini, “Tesla” je imao udio od samo 3,9 odsto u odnosu na 12,6 procenata u junu, izjavio je analitičar Gordon DŽonson, jedan od najoštrijih kritičara kompanije. Prema njegovim riječima, ovaj pad pokazuje da se “Tesla” suočava sa sve žešćom konkurencijom kineskih startapova na tržištu elektičnih vozila.
“Sve u svemu, sada je izgleda jasno da je ‘Tesla’ predimenzionirao kineske kapacitete u poređenju sa domaćom potražnjom, što će rezultirati daljim smanjenjem cijena i pritiskom na marže”, ocijenio je DŽonson, dodajući da bi to trebalo da zabrine investitore.
Ipak, čini se da ulagače u “Teslu” pad prodaje nije uznemitio, budući da su akcije kompanije skliznnule na jučerašnjem trgovanju na Vol Stritu za manje od 1 odsto.