MOSTAR – Zbog sve većeg nerazmjera između prihoda i troškova života građani BiH sa svojim prosječenim primanjima ne mogu preživjeti od prvog do prvog, ustvrdio je ombudsman za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić, ocijenivši da bez bržeg napretka na putu prema Evropskoj uniji, građani BiH još godinama neće vidjeti značajnije promjene i rast primanja i prava.
„Potrošačka korpa ovih dana premašuje dvije prosječne plate u FBiH, što prikazuje da ako se i zanemari činjenica nezaposlenosti i ‘idealizuja’ situacija da svaka porodica ima zaposleno dvoje ljudi, svejedno četvoročlana porodica ne može sa svojim prosječnim primanjima ‘spojiti’ od prvog do prvog“, istakao je Marić.
Upitan mogu li građani BiH uopšte preživjeti kad se uporedi prosječna plata s potrošačkom korpom, kratko je kazao da ne mogu.
Smatra da bez bržeg razvoja na putu ka Evropskoj uniji i veće uključenosti Brisela u napredak BiH, stanovništvo BiH neće još godinama vidjeti značajnije promjene i rast vlastitih primanja i prava.
„Cilj je BiH dostizanje standarda Unije kao i priključivanje EU. Ali, realnost današnjice jesu preživljavanja značajnog broja potrošača i zaduživanja da bi se isfinancirao tekući život“, naglasio je Marić.
Ističe i kako je pandemija koronavirusa dodatno uticala na životni standard građana BiH.
„Porast cijena proizvoda i usluga, neizvjesnost njihove dostupnosti, prolongirani rokovi isporuke, reklamacije i sl. na potrošače su se negativnog odrazili. Nažalost, problem nije ni blizu samo u BiH, već je globalnog karaktera i potrajaće još minimalno cijelu 2021. godinu“, istakao je ombudsman za zaštitu potrošača u BiH.
Kazao je da je Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH od marta 2020. godine do marta 2021. godine zaprimila preko 1 000 žalbi potrošača te da se 20-ak njih odnosilo na povećanje cijena općenito.
Potrošači se najviše žale na usluge u sektoru telekomunikacija, komunalnih usluga i robe opštee potrošnje, a u manjoj mjeri i na online usluge, medicinske proizvode i financijske usluge. Fena