BAZEL – Nedavno otvoreni tunel Ceneri mogao bi da napravi pravu revoluciju u željezničkom saobraćaju Starog kontinenta, gdje je krajnji cilj povezivanje vozom Sjevernog mora i Mediterana.
Tunel je zvanično otvoren početkom septembra svečanom ceremonijom na kojoj su učestvovali muzičari iz švajcarskih regija sa njemačkog govornog područja, ali i oni iz italijanskog govornog područja. Na taj način prikazano je i zajedništvo, odnosno snažna veza između sjevera i juga zemlje.
“Ova nova linija kroz Alpe projekat je vijeka u našoj zemlji. Radi se o najvećoj investiciji koju smo ikad imali, ovo je znak inteligentnog ulaganja u saobraćaj“, nije krila oduševljenje švajarska predsjednica Simoneta Somaruga.
Tunel Ceneri dugačak je 15,4 kilometra i smješten je u blizini švajcarske granice s Italijom. Finalni je dio “slagalice” projekta tunela kroz Alpe, bar što se tiče švajcarske strane. Zajedno sa “sestrinskim” tunelima, Lotschberg i Gotthard, Ceneri omogućava vozovima lagan prelaz kroz Alpe, piše portal Punkufer, a prenosi Blic.
Kroz njega će svakodnevno prolaziti oko 170 putničkih i teretnih vozova, a vrijeme vožnje će se smanjiti, pa će sada vožnja od Ciriha do Milana potrajati tek tri sata.
Švicarski tuneli pomoći će u revoluciji evropskog željezničkog saobraćaja, te smanjiti broj kamiona koji robu prevoze kroz Alpe. Ipak, glavni cilj je povezivanje najveće evropske morske luke, one u Roterdamu, sa italijanskom lukom Đenova.
No, dok je švicarski dio završen, a Italijani svoj završavaju, projekat, pomalo neočekivano, koče Nijemci koji kasne sa radovima. Naime, planirano proširenje rute od Karlsruea do švajcarskog Bazela koče stanovnici njemačkih gradova duž rute. Proširenje koje treba ići na četiri trake, zbog raznih žalbi, kasni nevjerovatnih 15 godina!
Zbog kašnjenja Švajcarci su počeli pregovore sa Francuskom o korištenju alternativne rute, s obzirom na to da za ovu Njemačku možda jednostavno neće biti prilike. indikator.ba