BEOGRAD, Broj korisnika interneta na dnevnom nivou u Srbiji pretekao je broj gledalaca televizije, ali to ne donosi velike promjene, prenosi portal Udruženja novinara Srbije (UNS).
Ljudi se putem svjetske mreže više informišu o tome šta rade članovi njihovih porodica na Fejsbuku i Instagramu, nego što dobijaju informacije od društvenog ili političkog značaja.
Prema istraživanjima agencija Nilsen i Ipsos u koje je UNS imao uvid, internet je prošle godine dnevno koristilo 72 odsto građana, dok je televiziju pratilo 69 odsto.
Konsultant Ipsosa, Srđan Bogosavljević, kaže da veliku ulogu u rastu interneta imaju pametni telefoni.
“U istraživanjima nam se često dešava da ljudi kažu da ne koriste internet, a zatim navedu da redovno prate na mobilnim telefonima Fejsbuk, Jutjub ili neke od društvenih mreža, ali internet i dalje znatno zaostaje kao izvor političkog informisanja za televizijom”, kaže Bogosavljević.
Objašnjava i da su političke emisije sve manje gledane i doživele dramatičan pad gledanosti, dok su pregledi vesti i dalje ostali glavni izvor informisanja.
Radio stanice su bile na trećem mjestu i slušalo ih je 37 procenata građana, dok je štampu, dnevnu, nedjeljnu, periodičnu, pratilo 30 odsto stanovnika Srbije.
Prije samo pet godina, čak 59 odsto građana je pratilo jedan ili više štampanih medija, pa je u tom medijskom sektoru primetan pad, navodi se dalje u obrazloženju rezultata.
Kada se posmatra praćenje medija na nedeljnom nivou, čak 88 odsto u toku jedne nedjelje gleda neki od TV kanala, dok internet prati 74 odsto.
Značaj društvenih mreža
Bogosavljević je primjetio i da su u Sjedinjenim Američkim Državama, na primer, društvene mreže odigrale veliku ulogu u pobjedi Donalda Trampa na predsedničkim izborima 2016. godine.
“Mi smo imali pre Trampove pobede još neverovatniji primer uticaja društvenih mreža, kada je Fejsbuk imao ogromnu ulogu u takozvanom Arapskom proleću, ali u Srbiji nijedna partija nije pokazala ozbiljne ambicije da šalje poruke preko te ili drugih uticajnih društvenih mreža”, dodaje Bogosavljević.
Tramp je, kako podsjeća Bogosavljević, protiv sebe imao gotovo sve mejnstrim medije osim Foks njuza, ali analitičari smatraju da pobjedu nad medijski favorizovanoj Hilari Klinton može da zahvali društvenim mrežama. Nova ekonomija