MELDOLA – Startap kompanija Zefir aerospejs dizajnirala je “dvoslojni”, ležeći sistem sjedišta za putnike u ekonomskoj klasi koja bi mogla da budu spas za duge letove.
Let u ekonomskoj klasi koji traje preko 18 sati je sam po sebi dovoljan da uništi raspoloženje i skoro je nemoguće raskomotiti se kada sjedite na tvrdom sjedištu kome se naslon jedva pomjera.
Dizajn predviđa aranžman sjedišta u kabini po uzoru na dabl-deker, kako bi se putnicima omogućilo više prostora, ali i više izolacije od drugih putnika. Ovo bi mogla da postane ključna stvar u post-COVID svijetu.
Avio-kompanije ne bi bile na gubitku, pošto bi sjedišta bila raspoređena po sistemu 2-4-2 širom kabine, kako se ne bi smanjio broj putnika koji mogu da stanu u avion.
Dizajner Zefir aerospejsa Džefri O'nil kaže da je na ovu ideju došao nakon dugog leta do Singapura.
“Nalazim se u avionu vjerovatno najbolje ocjenjene avio-kompanije na svijetu, dobijam predivnu uslugu, hrana je dobra, ali – ne mogu da spavam. Bilo je veoma neudobno. Zašto je toliko teško pronaći neki ekonomičan način za ležanje tokom leta koji traje 19 sati?“, rekao je O'Nil za Si-En-En.
Drugi sloj sjedišta zamenio bi prostor gde su trenutno kabine iznad glava putnika, ali dizajn ne objašnjava gde bi se onda smeštao ručni prtljag, piše britanski Standard.
I dok je ova ideja još uvek u fazi dizajna, ranije ove godine kompanija Er Nju Ziland izdala je prototip koji bi mogao da “progura” kabine sa krevetima do ekonomske klase. Simbolično nazvane “Nebesko gnijezdo”, ove kabine imale bi prostor za spavanje dimenzija 200×58 cm.
B92