SARAJEVO, Rajfajzen banka BiH do sada je zaprimila više od 5.500 zahtjeva klijenata za moratorijum na otplatu kredita tokom vanrednih okolnosti uzrokovanih virusom korona, izjavio je predsjednik Uprave banke Karlhajnc Dobnig.
Dobnig je naveo da banka već odobrava privremeni moratorijum, kao jedna od mjera predviđenih odlukama entitetskih agencija za bankarstvo, tako da je počela slati ponude klijentima čiji su zahtjevi odobreni, saopšteno je iz Rajfajzen banke.
On je objasnio da je riječ o odgođenom plaćanju obaveza po glavnici i kamati s maksimalnim rokom trajanja do ukidanja proglašenja stanja prirodne ili druge nesreće na teritoriji BiH.
Dobing je rekao da se tokom privremenog moratorijuma zaustavlja obračun zateznih kamata, te će banka u tom periodu “zalediti” plaćanje rata, kako glavnice tako i kamate, onim klijentima kojima se odobri privremeni moratorijum.
“U nastojanju da klijentima olakšamo pristup informacijama, te slijedeći princip transparentne i otvorene komunikacije, na našoj veb stranici kreirali smo poseban dio gdje se može pronaći više detalja vezano za proces podnošenja zahtjeva za odobrenje posebnih mjera, ali i druge aktuelnosti”, rekao je Dobnig.
On je pojasnio da je banka zaprimila zahtjeve preko svojih zvaničnih kanala komunikacije, te da nastoji da odgovori na svaki pristigli zahtjev u što kraćem roku, putem mejla, vibera ili SMS poruke.
Dobing je naveo da im je izuzetno važna primjena odluka bankarskih agencija u BiH da bi se klijentima pomoglo da prevaziđu ovaj izazovan period i uspostave održivi model poslovanja.
Prema njegovim riječima, banka može odobriti jednu ili više posebnih mjera klijentima čija je kreditna sposobnost pogoršana, odnosno izvori za otplatu smanjeni.
“Našim klijentima uvijek nastojimo biti fer i pouzdan partner, a to ne znači samo u dobrim vremenima već i u teškom periodu kada se svako u svom segmentu mora reorganizovati i maksimalno potruditi, s ciljem prevazilaženja ovog perioda”, naveo je predsjednik Uprave Rajfajzen banke.
Govoreći o radu poslovnica ove banke u vrijeme epidemije virusa korona, Dobing je istakao da se zaposleni u ovoj banci pridržavaju mjera nadležnih institucija, te da nastoje da reaguju u što kraćem roku.
Klijentima Rajfajzen banke je preporučio da kretanje i posjete poslovnicama svedu na minimum, kao i društvene kontakte, te da za poslovanje s bankom koristite njene digitalne servise, koliko je to moguće.
Prilikom plaćanja u trgovinama, Dobnig preporučuje češće korištenje kartica, kako bi kontakt sa novčanicama, kao potencijalnim izvorom zaraze, bio što manji.
Ukoliko je klijentima potrebna gotovina, Dobnig je istakao da mogu koristiti Rajfajzen mrežu od oko 280 bankomata koji se redovno pune, dok su im za uplate na raspolaganju uplatno-isplatni uređaji. Srna