– Republika Srpska nabavlja i četvrti helikopter u ovoj godini
– Na avione i helikoptere vlast potrošila budžet Fonda za dječiju zaštitu
– I Elektroprivreda RS najavila kupovinu svoje letjelice
BANJALUKA – Vlast u Republici Srpskoj kupuje novi helikopter sa čime se cifra uložena u nove letjelice koje su naručene ili su u postupku nabavke ove godine popela na vrtoglavih 70 miliona maraka.
Kada se podvuče crta, Vlada RS će na helikoptere i avione potrošiti budžet Fonda za dječiju zaštitu iz 2018. godine i to sve u jeku kampanje o pronatalitetnoj politici.
Naime, nakon što je Vlada RS objelodanila da kupuje avion vrijedan oko 19 miliona maraka a MUP RS tri helikoptera za koje planira izdvojiti 42 miliona KM i Helikopterski servis Republike Srpske se “pojačava” novim helikopterom vrijednim devet miliona maraka.
Riječ je o višenamjenskoj letjelici koja će se kako je planirano koristiti u civilne svrhe.
Od dobavljača se traži da se sa njim može voziti minimalno osam osoba i to šest putnika i dva člana posade ili sedam putnika sa jednim članom posade te njihova osnovna oprema.
“Helikopter će se pored prevoza putnika koristiti i za medicinsku evakuaciju, gašenje požara i transport vatrogasaca u zone požarišta, evakuaciju stanovništva u vanrednim situacijama i transport tereta prilikom elementarnih nepogoda, transport i iskrcavanje specijalnog policijskog osoblja na teže dostupna područja izvan mreže komunikacija”, navodi se u tenderskoj dokumentaciji.
Rok za dostavljanje ponude je 11. decembar a rok isporuke osam mjeseci od potpisivanja ugovora.
Inače, sredinom prošle godine u Srpsku je stigao helikopter plaćen 9,4 miliona maraka a kojim raspolaže takođe Helikopterski servis RS.
Ovo ne bi trebao biti kraj kada je nabavka helikoptera u pitanju jer je Luka Petrović, direktor Elektroprivrede RS najavio kako će i ovo preduzeće za svoje potrebe kupiti jedan.
Podsjećamo, CAPITAL je ranije pisao o tome kako izgleda i šta će sve od opreme imati novi avion Vlade RS a to možete pogledati OVDJE.
Takođe, izvještavali smo i o nabavci tri helikoptera za MUP Srpske a dokle se došlo u tom postupku možete vidjeti OVDJE.
CAPITAL: Dejan Tovilović
5 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Sto gore to bolje. Sramne odluke nesretnika koji su izgubili svaki kontakt sa realnoscu. Oni nisu zasluzili ni volovska kola da se u njima voze a kamoli helikoptere. Tipicni malogradjanski mentalitet.
Potpuno ste u pravu, 70 miliona, nevjerovatno.
Vlada Rs da odrzi likvidnost povlaci svaki dan cca 500000,00km.
I na kraju odrzavanje i troskovi tih letilica takode ce kostati milione na godisnjem nivou.
A poste 2,1 milion u gubitku, ljudi koji vode republiku potpuno su se pogubili, u zelji da pokazu da su muslimani najveci neprijatelji i da im je samo to vazno, zaboravljaju na stvarni zivot.
nedavno sam sjedio u restoranu Mala stanica u BL, oko 12 i 30 h dolazi direktor helikopterskog servisa RS sa nekom “ribom” , naručuje šampanjac Moet , , svaka čast !
ti ne razumijes istoriju… u tradiciji je da se pije moet, porodicno. Tako se i na porodicnim slavama, zadnjih 200 godina, u selima oko banja luka nazdravlja moet-om. Obidji malo ta sela prije nego sto komentarises.
Upravo toliko novca je trebalo 2011.godine za dva nova putnička aviona od 80 sjedišta na mlazni pogon i to na kredit na 12 godina sa kamatom od 1% da se banjalučki aerodrom poveže kvalitetnim linijama sa Evropom… Tada je utvrđeno da je potencijal ovog aerodroma bio oko 200 hiljada putnika godišnje, sa trendom do 2020 na najmanje 250 hiljada… Tada ova naša “narodna vlast” je procijenila da narodu ne treba vazdušni saobraćaj, ali da je za vlast dobro da ima što više poslovnih mlaznih aviona i turističkih helikoptera.
Tako će ta vlast od 2020. za poslovanje svojih nebeskih servisa iz budžeta izdvajati najmanje 7 miliona maraka godišnje, a za subvencije za redovni vazdušni saobraćaj neće biti para, jer to narodu i ne treba, kako to davno rekoše Milorad i Željka…