Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Evo kako veliki brendovi uzimaju pare na običnu vodu iz česme

Evo kako veliki brendovi uzimaju pare na običnu vodu iz česme

Dragana EremijaDragana Eremija2. Novembra 2019. — 07:30Nema komentara3 minute čitanja

VAŠINGTON, Tokom protekle četiri decenije, potrošači širom svijeta bacili su bilione boca vode brendova kao što su Perrier, Evian, Dasani, and Aquafina. Malo njih shvata da je većina onoga što plaćaju zapravo plastika i vrijeme provedeno na kamionu. Preduzeća obično dobijaju vodu besplatno ili samo nominalnu naknadu, a punjenje i isporučivanje potrošačima, kao i reklamiranje, čine osnovu troškova.

Danas, sve veća zabrinutost zbog plastičnog otpada koji nastaje tim procesom podstiče reakcije koje prijete poslovanju. Širom industrije prodaja se smanjuje, a neki gradovi čak zabranjuju plastične boce sa vodom – podstičući proizvođače da odgovore alternativama, od konzervirane vode do aromatičnih dodataka za vodu iz česme do raspršivača koji prodaju gazirane i aromatizovane mešavine.

“Posao sa vodom mora da se nosi sa brojnim pitanjima održivosti koja postaju sve važnija”, izjavio je analitičarima izvršni direktor kompanije Nestle Mark Šnajder.

Do sedamdesetih, flaširana voda se uglavnom u ograničenim prostorima prodavala od strane evropskih kompanija koje su imale izvore u Alpama. 1973. godine DuPont patentirao je PET plastične boce, koje su bile jeftinije, lakše i bolje od stakla koje je predstavljalo industrijski standard.

U kombinaciji sa ekonomijom koja se brzo globalizuje, PET je omogućio prodavcima vode da isporučuju robu mnogo dalje, otvarajući nova tržišta.

Boce su se pojavile u gotovo svim zemljama i giganti kao su dodali vodu u svoj portfelj, podižući globalni prihod u industriji na 130 milijardi dolara prošle godine.

Ovih dana stvari nisu baš tako jednostavne, jer potrošači sve više postaju svesni zagađenja životne sredine.

Danone, proizvođač Eviana, 18. oktobra je izvestio o svom najvećem padu kvartalnih prihoda od vode u ovoj deceniji. Istog dana, Koka Kola je saopštila da je prodaja vode bila manja nego što se očekivalo.

Sa isporukama koje kreću ka drugom godišnjem padu, Nestle reorganizuje posao sa flaširanom vodom. Oduševljeni rivalima nižih cijena i visokim troškovima prevoza, Nestle je podigao cijene – što je ubrzalo prodaju ponude na masovnom tržištu kao što su Poljska Spring i Pure Life dok su potrošači prešli na jeftinije generičke brendove.

Izvršni direktor šnajder neider rekao je da kompanija želi da se fokusira na proizvode veće klase poput aromatizovanih i gaziranih voda.

Više od 80 američkih koledža i nekolicina opština ograničili su prodaju vode u bocama.

“Proizvođači se suočavaju sa stvarnim rizikom od ekološkog pokreta koji ima snažnu podršku među mladima”, kaže Alain Oberhuber, analitičar iz Mainfirst banke, koji predviđa nagli pad prodaje flaširane vode u naredne dvije decenije.

“Znaju da moraju nešto da urade”, kaže on.

U SAD su počeli umjesto u bocama, da prodaju vodu u limenkama. Jedna od opcija je i da traže način kako da dodatno unovče vodu iz slavine.

Pepsi je prošle godine platio više od tri milijarde dolara za SodaStream, koji proizvodi sisteme za pravljenje gaziranu vodu kod kuće.

Predstavio je i brend pod nazivom Drinkfiniti (višekratna boca a mogu da se ubacuju različiti ukusi i arome za vodu). Tu i razni dozeri vode, i sl.

Proizvođači računaju na takve inicijative da bi se dopali potrošačima koji smatraju markiranu vodu zdravijom od one iz slavine. Telegraf Biznis/Nezavisne

voda
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKompaniju “Tomas Kuk” kupuju Kinezi?
Sljedeći članak Google kupuje Fitbit za 2,1 milijardu dolara

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Isplata penzija u Republici Srpskoj u ponedjeljak

ZANIMLJIVOSTI 02 minute čitanja

Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.