LJUBLJANA – Nakon otkazivanja svih letova, slovenačka avio-kompanija “Adria Airways” podnijela je zahtjev za bankrot nakon 58 godina rada.
Iz ove avio-kompanije je saopšteno da je postupak za proglašenje bankrota, zbog insolventnosti, pokrenula uprava.
“U ponedjeljak, 30. septembra 2019. Godine, ‘Adria Airways’ podnijela je zahtjev Okružnom sudu u Kranju za pokretanje postupka bankrota kompanije”, navodi se u saopštenju “Adria Airwaysa”.
Sud ima zakonski rok od tri dana kako bi donio odluku o otvaranju postupka bankrota.
Zbog otkazivanja svih letova brojni putnici ostali su bez prevoza, a 558 ljudi ostaće bez posla. Iz slovenačke vlade poručili su da neće spasavati kompaniju od stečaja.
Međutim, tamošnji ministar za ekonomski razvoj i tehnologiju Zdravko Počivalšek izjavio je kako Vlada razmatra osnivanje novog nacionalnog avio-prevoznika.
Slovenačka vlada neće finansijski pomoći posrnuloj avio-kompaniji “Adria Airways” u vlasništvu njemačkog fonda “4K Invest”, ali razmišlja o alternativnim rješenjima kako bi Slovenija zadržala vazdušnu povezanost s evropskim destinacijama pa i o osnivanju nove kompanije, potvrdio je nakon sjednice Vlade ministar privrede Zdravko Počivalšek, prenosi Index.hr.
“Izvršili smo preciznu analizu stanja u ‘Adriji’ i ustanovili da je finansijska rupa bitno veća od očekivanja”, kazao je Počivalšek, dodavši da bi za trenutno spasavanje kompanije, što Vlada ne namjerava učiniti, trebalo 28 miliona evra, te da je jedini izlaz u stečaju, nakon čega su moguća “dva scenarija”.
Prema njegovim riječima, po prvom scenariju stanje na avio-tržištu bilo bi samo po sebi regulisalo nakon nekog vremena jer bi veze iz Ljubljane sa drugim destinacijama preuzele druge avio-kompanije, a druga je mogućnost da se Slovenija odluči na osnivanje nove avio-kompanije.
Za dobijanje novih dozvola i licenci za potonji scenarij s novom kompanijom trebalo bi od tri do šest mjeseci, a Vlada u tom smislu vodi razgovore s njemačkom firmom “Lufthansa”, koja bi pomagala savjetima, ali ne bi ušla u vlasništvo, kazao je Počivalšek, navevši kako je prije toga potrebno napraviti poslovni plan budućeg avio-prevoznika.
Po ocjeni ministra privrede, samo za očuvanje linija s evropskim prijestonicama s kojima je “Adria” bila povezana bile bi potrebne subvencije od četiri do pet miliona evra godišnje, što bi Vlada bila spremna uložiti nakon što promijeni postojeći zakon o avijaciji, ali bi za osnivanje nove avio-kompanije bilo potrebno obezbijediti politički konsenzus u Sloveniji, ocijenio je Počivalšek. Index.hr