SARAJEVO – Preduzeće “Željeznice Republike Srpske” trebalo bi da do jula naredne godine smanji broj zaposlenih za još 292, izjavio je šef Kancelarije Svjetske banke za BiH Emanuel Salinas.
On je istakao da projekat restrukturisanja “Željeznica Srpske” dobro napreduje i ostvaruje rezultate, te pokazuje potencijal za jačanje poslovanja ovog preduzeća.
“Penzionisanjem i dobrovoljnim odlascima, broj zaposlenih u `Željeznicama Republike Srpske` smanjen je za 708”, podsjetio je Salinas i dodao da su do sada otplaćena direktna dugovanja prema 3.975 sadašnjih i bivših zaposlenih, te da su ostala dugovanja još prema 25 lica koja je potrebno izmiriti.
On je naveo da “Željeznice Republike Srpske” trenutno izrađuju detaljan kadrovski plan radi utvrđivanja segmenata poslovanja u kojima je potrebna dalja racionalizacija, kao i onih segmenata u kojima je važno zadržati ključna radna mjesta u operativne svrhe.
Šef Kancelarije Svjetske banke za BiH je naveo da su u “Željeznicama Srpske” odlučili da nema zapošljavanja novih radnika do završetka kadrovskog plana, te dodao da je ovo preduzeće od početka implementacije projekta restrukturisanja pa do sada utrošilo 35,5 miliona evra za otplatu dugova.
“Projekat restrukturisanja `Željeznica Srpske` dobro napreduje i ostvaruje rezultate, uz istovremeno dobro upravljanje pitanjem radne snage, na način koji je pravedan za sve”, smatra Salinas, te dodaje da projekat pokazuje potencijal za jačanje poslovanja ovog preduzeća.
On je rekao da se u projektu restrukturisanja “Željeznica Republike Srpske” koriste indikatori koji su u vezi sa povlačenjem kreditnih sredstava, a koji predstavljaju ciljeve za isplatu sredstava.
“Ostvarivanje unaprijed dogovorenih ciljeva je osnova za isplatu kreditnih sredstava Svjetske banke. To znači da mi pratimo i potvrđujemo ostvarene rezultate u okviru projekta prije isplate kreditnih sredstava”, istakao je Salinas.
On je dodao da je ostvaren i nezavisno potvrđen još jedan skup ciljeva, čime je potvrđeno povlačenje kreditnih sredstava u iznosu od 6,9 miliona evra.
Salinas je podsjetio da je Svjetska banka početkom decembra 2017. godine odobrila Projekat restrukturisanja “Željeznica Republike Srpske”, čiji je cilj poboljšati operativnu efikasnost i finansijsku održivost preduzeća, finansijskim i organizacionim restrukturisanjem i restrukturisanjem radne snage.
Ukupni plan restrukturisanja “Željeznica Srpske” biće sproveden od 2018-2021. godine, s tim što će se kreditnim sredstvima Banke, čija je ukupna vrijednost 51,3 miliona evra podržati sve tri oblasti restrukturisanja.
“Očekuje se da će se restrukturisanjem nivoi produktivnosti približiti regionalnim i prosjecima EU”, rekao Salinas i dodao da je produktivnost radne snage u “Željeznicama Republike Srpske” druga najniža u regionu i da predstavlja oko jednu četvrtinu prosjeka EU.
Prema njegovim riječima, prosječna popunjenost vozova manja je od jedne desetine većine drugih zemalja u regionu, te da je manja od dva odsto prosjeka EU.
“Očekuje se da će se rješavanjem različitih elemenata restrukturisanja poboljšati ukupan učinak željezničkog sektora i da će se smanjiti opterećenje javnog budžeta”, rekao je Salinas.
Prema njegovim riječima, u Svjetskoj banci očekuju da će vidjeti pozitivne koristi za cijelo društvo Republike Srpske.
“Trošenje manje novca na `Željeznice` omogućiće Vladi Republike Srpske da se usredsredi na prioritetne oblasti, kao što su zdravstvo i obrazovanje”, zaključio je Salinas. Srna
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Da li iko zna kad možemo očekivati razdvajanje Željeznica RS na preduzeće zaduženo za infrastrukturu i preduzeće zaduženo za prevoz putnika / transport robe?
Razdvajanje zeljeznica RS mozemo ocekivati ubrzo,cim zeljeznice kupi jadan od Dodikovih kumova ima da ih razdvoji za vijeke vijekova,Amin.
Zeljeznice RS imaju malo vise 100 kilometara pruge i dvije tri lokomotive iz doba austrougarske koje jure 30 kilometara na sat a strucnjaci iz nase vlade i ministarstava zaposlili 6000 radnika kao da su u pitanju zeljeznice NR Kine
Costa.Costacurta
Ali imaju dovoljno radnika da ono sto ti vozovi prevezu tonskih kilometara robe, taj broj radnika moze rucno prenijeti i da ne bude teze od 10kg. ZRS je i postojao radi DNS-a i njihovih rezultata na izborima, kao uostalom i citav resor saobracaja od 1998. Pa na ovamo