VAŠINGTON, Američki div Amazon smanjuje obim poslovanja u Kini, najavljujući zatvaranje internet-trgovine koja je teško držala korak s konkurencijom poput Alilbabe.
Amazon planira do sredine juna da zatvori maloprodajnu platformu u Kini kako bi se usredsredili na unosnije poslove prodaje inostrane robe i usluga u oblaku.
Potrošači će od 18. juna na Amazonu, umjesto ponude kineskih trgovaca, moći da vide ponudu Amazonove globalne trgovine, navodi BBC, a prenosi Poslovni dnevnik.
Amazon.cn nastao je na temeljima kineske trgovine knjiga, muzike i videa Joyo.com, koju je Amazon kupio 2004. za 75 miliona dolara i promenio joj ime 2007. godine.
Kompanija se teško nosila s konkurencijom dominantnih igrača poput JD.coma i Alibabinog Tmalla.
Povlačenje s tržišta druge ekonomije svijeta vremenski se poklopilo s velikim Amazonovim ulaganjima u Indiju. Iz Amazona su najavili da će u internet-trgovinu u toj zemlji uložiti 5,5 milijardi dolara.
Konkurencija u Indiji biće im lokalna kompanija Flipkart, koja je prošle godine pokrenula hindu verziju svoje mobilne veb-stranice i aplikaciju za pametne telefone kako bi privukla milione novih korisnika u toj zemlji. Poslovni dnevnik