BANJALUKA – Sistem za upravljanje, nadzor i kontrolu saobraćaja na autoputu „9. januar“ Banjaluka – Doboj reaguje i obavještava vozače samo u slučaju vanrednih događaja na samom autoputu, dok je u normalnim okolnostima sistem u stanju mirovanja, saopšteno je iz “Autoputeva RS”.
„Autoputevi” su odbacili tvrdnje da je sistem za upravljanje, nadzor i kontrolu saobraćaja na autoputu „9. januar“ već neko vrijeme u kvaru.
“Sistem za upravljanje, nadzor i kontrolu saobraćaja na autoputu „9. januar“ Banjaluka – Doboj u punoj je funkciji i potpuno ispravan. Sistem reaguje i obavještava vozače samo u slučaju vanrednih događaja na samom autoputu, dok je u normalnim okolnostima sistem u stanju mirovanja, što je usklađeno sa odredbama Pravilnika o saobraćajnim znakovima i signalizaciji na putevima, načinu obilježavanja radova i prepreka na putu i znakovima, koje učesnicima u saobraćaju daje ovlašćena osoba BiH”, naveli su u “Autoputevima”.
Monitoring rada sistema obavlja se sa dvije lokacije i to iz Centra za održavanje i kontrolu saobraćaja (COKS) Laktaši i Centra za održavanje i kontrolu saobraćaja (COKS) Kladari.
“Oba COKS-a u funkciji su 24 sata dnevno, svakog dana u godini”, istakli su u “Autoputevima”.
Podsjetili su da da se na autoputevima u Republici Srpskoj saobraćaj odvija bez ikakvih problema i poteškoća, te da o bezbjednosti učesnika u saobraćaju najbolje govori podatak da na autoputu Gradiška – Banjaluka i “9. januar“ Banjaluka – Doboj, od puštanja u saobraćaj pa do danas, nije bilo saobraćajnih nezgoda sa smrtnim ishodom niti sa težim povredama.
Portal CAPITAL objavio je danas da sistem za kontrolu i upravljanje saobraćajem te pružanje pomoći učesnicima u saobraćaju na autoputu „9. januar“ ne radi. Prolaskom ovom dionicom u četvrtak 28. marta, te ponovo juče, uvjerili smo se da promjenljivi znakovi ne rade te da vozači tako ne dobijaju obavještenja o stanju na putu, ograničenju brzine… Iz “Autoputeva” danas nisu odgovorili na naše pitanje zašto sistem ne radi, već su poslali saopštenje u kojem navode da sistem radi samo u slučaju vanrednih događaja na samom autoputu.
CAPITAL: S. Šurlan