ZAGREB, Prošle je godine u Hrvatskoj prodan 60.041 novi putnički automobil, što je 18,3 odsto više nego godinu ranije kada ih je prodano 50.769, podaci su agencije Promocije plus koji se temelje na evidenciji Ministarstva unutarašnjih poslova Hrvatske.
Tokom decembra put do kupca pronašla su 2.412 vozila, što čini rast od 12,4 odsto u odnosu na decembar 2017.
Najviše novih automobila lani je u Hrvatskoj prodao Volkswagen – 8.932, sa udjelom u ukupnoj prodaji od 14,9 ossto, drugi je Renault sa 5.805 auta i udjelom od 9,7 odsto, a treća Škoda sa 5.293 komada i udjelom od 8,8 odsto.
Hrvatski su građani, uz ostalo, tokom 2018. kupili i 1.804 nova Audija, 1.487 BMW-a te 1.216 Mercedesa i 85 Porschea.
Od “egzoričnih” marki, Hrvati su se lani počastili sa tri Maseratija, po jednim Ferrarijem i Lotusom, a vlasnika sa hrvatskim tablicama dobio je i jedan Rolls-Royce.
Ipak, najtraženiji prošlogodišnji modeli bili su hrvatskih džepovima bitno povoljniji modeli pa je tako najprodavanija bila Škoda Octavia sa prodajom 2.981 vozila, drugi je godinama vrlo tražen Renault Clio (2.599), a treću poziciju drži hrvatskim građanima omiljeni Volkswagen Golf kojega je prodano 2.193 komada. Hina