BERLIN, U Njemačkoj je više od sedam miliona ljudi registrovano na portalima koji posreduju u traženju partnera. Prošle godine je 2,7 miliona ljudi partnera našlo na Internetu. Svaka treća veza uspostavlja se tim putem – najviše preko specijalizovanih portala za traženje partnera, a veliki broj i preko socijalnih mreža kao što je Fejsbuk.
Na Internetu, kako navodi Radio Dojče vele, svako može da upozna milione ljudi bez partnera, a svi oni žele istu stvar: najbrže moguće naći mnogo ljubavi.
Ponuda je uredno sortirana i izbor je veliki. Postoji i bezbroj malih portala specijalizovanih, recimo, za vegetarijance, ezoteričare, hevi-metalce, korpulentnije ili evangeliste.
Oni se na virtuelnom kontaktu ne zadržavaju predugo – većina njih, koji se “nađu onlajn”, žele što prije da se “vide oflajn”.
Međutim, kod prvog sastanka “oči u oči”, često dolazi do velikih razočaranja.
Hening Vihers, dobro poznaje Internet portale za pronalaženje partnera, jer je dio njegovo posla da piše recenzije o njim.
Prema njegovom mišljenju, najveća opasnost pri traženju partnera putem Interneta je da neki ljudi često iznose pogrešne informacije o sebi.
Za mnoge je “promjena medija”, dakle prelazak iz virtuelnog u stvarni život povezana sa razočaranjima.
Razlog za to su manja ili veća uljepšavanja informacija na ličnom profilu, kako bi se više dobilo na atraktivnosti, smatra Vihers i otkriva da žene najčešće daju pogrešne podatke o izgledu, a najčešća laž muškaraca je da nisu u vezi, prenio je Dojče vele.
“Žene često iz svog profila odstrane četiri do pet kila tjelesne težine i predstavljaju se mlađima nego što jesu. Često sam video, da žene koje su prešle tridesetu godinu, rado napišu da imaju 29. To je slično kao sa cijenama u supermarketu, kada stoji 1,99 evra, zato što djeluje mnogo povoljnije nego dva evra.”
Vihers savjetuje svima koji partnera traže na Internetu da, kada stupe sa nekim u kontakt, što prije ugovore sastanak uživo.
On smatra da mnogi prave grešku kada sa tim odugovlače.
“Ako se pola godine dopisujete sa nekim putem mejla, naravno da u glavi stvarate neku idealnu sliku o partneru na osnovu napisanih riječi. Onda odlazite na sastanak sa velikim očekivanjima i onda sve to padne u vodu kada shvatite da hemija ne funkcioniše.“
Internet portali u Njemačkoj, koji se bave ovom vrstom posla, zarađuju sve više novca. Dok su 2003. godine bilježili zaradu od oko 21,5 miliona evra, 2010. ona je iznosila 189 miliona.
Osobe koje na Internetu traže partnera sve više su spremne da preuzmu dodatne troškove, kao što je slanje poruka drugim korisnicima. Istovremeno, usluge tih portala su znatno poskupele i mnogi od njih su uveli obaveznu pretplate.
Za razliku od socijalnih mreža, kao što je Fejsbuk ili Majspejs, koje se uglavnom finansiraju naplaćivanjem reklama, portali za pronalaženje partnera 85 odsto novca zarađuju kroz korisničku pretplatu. Tanjug