MOSKVA, Proizvođač automobila iz Rusije počeo je da radi na usavršavanju dizajna automobila i u te svrhe angažovao je dizajnera automobila Stiva Matina. “Avtovaz” je pokrenuo radove na poboljšanju kvaliteta.
Najveći ruski proizvođač putničkih vozila “Avtovaz” angažoavao je poznatog dizajnera automobila Stiva Matina, autora linije “Mercedesove” A-klase, S-klase, SL-klase, kao i švedskog “Volvoa” S60 i V60.
Eksperti automobilskog tržišta su uvereni da će angažman Matina pozitivno uticati ne samo na imidž “Avtovaza” već i na cjelokupnu rusku autoindustriju, prenosi ruska agencija RIA Novosti.
Predsjednik “Avtovaza” Igor Komarov je na sajmu “Interavto 2011” otvorenog 25. avgusta u Moskvi, gdje se prezentuju novi modeli, tehnologije, rariteti rezervni djelovi proizvođača 18 zemalja, predstavio novog dizajnera kompanije, koji će početi sa radom od oktobra ove godine.
“Matin će uticati na dizajn svih automobila marke “lada”, osim na “lada-granta sedan”, čija je komercijalna proizvodnja već počela. Automobili sa kompletnim dizajnom ovog eksperta će se pojaviti tek za tri do četiri godine”, objavila je informativna služba “Avtovaza” uz napomenu da bi Matin mogao da učestvuje u fejs-liftingu “lade kaline”, modernizaciji “lade 4×4” i hečbeka “lada granta”.
Ruski automobilski stručnjaci smatraju da je Matin promišljeno prihvatio poziv “Avtovaza”, nakon što je kao i svaki uspješan poslovni čovek sa zapada prikupio informaciju o automobilima i imidžu ruskog koncerna. Za njega lično, ovaj angažman predstavlja izazov da promjeni stav ruskih potrošača i zapadnih investitora prema “Avtovazu”.
Predstavnik ruske investicione grupacije “Aton” Mihail Pak smatra da je koncern morao da angažuje poznatog dizajnera automobila mnogo ranije, kada je nastajao spoljašnji izgled “lade granta”, navodeći da je pred Matinom pozamašan posao. On između ostalog mora da transformise rad dizajnerskog biroa, i postigne da se u automobile ugrađuju djelovi visokog kvaliteta.
Bez potrebnog kvaliteta, koji je bolna tačka ruskih kola, automobil će se teško prodati zahvaljujući samo spoljašnjem izgledu, ističu stručnjaci, podsjećajući da je “Avtovaz” pokrenuo radove na poboljšanju kvaliteta. Zamjenjuju se djelovi, kao i dobavljači djelova, sa kojima se dogovara bolji kvalitet.
Matin nije prvi stručnjak za automobilski sektor, koji je došao da radi u ruskoj automobilskoj industriji. Prije njega na taj korak se odvažio aktuelni predsjednik grupacije GAZ Bu Anderson, koji je ranije radio u “Dženeral Motorsu”. Tanjug