Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Srpska u idućoj godini planira rekordno zaduženje

    10. Decembra 2025. — 16:23

    KRŽ zaustavila Stanivukovićev tender od 35 miliona KM

    10. Decembra 2025. — 14:43

    “Prointer” priznao poraz i povukao tužbu protiv CAPITAL-a

    10. Decembra 2025. — 14:10

    Zijad Krnjić ponovo protiv otvaranja novog graničnog prelaza Gradiška

    10. Decembra 2025. — 13:12
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    TE Tuzla obustavila rad Bloka 6 zbog nedostatka uglja

    10. Decembra 2025. — 11:49

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    Srpska u idućoj godini planira rekordno zaduženje

    10. Decembra 2025. — 16:23

    Do novembra uplaćeno 7,9 milijardi KM direktnih poreza u FBiH

    10. Decembra 2025. — 11:37

    Bez napretka BiH u februaru ide na “sivu listu” Moneyvala

    10. Decembra 2025. — 10:36

    Trebinje se zadužuje za osam miliona maraka

    9. Decembra 2025. — 15:15

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Banjaluku za 10 mjeseci posjetilo skoro 110.000 turista

    9. Decembra 2025. — 12:08

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    TE Tuzla obustavila rad Bloka 6 zbog nedostatka uglja

    10. Decembra 2025. — 11:49

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Najznačajniji strani investitori uložili u BiH 530 miliona KM

    8. Decembra 2025. — 15:33
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    “Paramount Skydance” uputio neprijateljsku ponudu za “Warner Bros Discovery”

    10. Decembra 2025. — 15:06

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Ryanair ukida 20 belgijskih ruta

    10. Decembra 2025. — 16:10

    “Paramount Skydance” uputio neprijateljsku ponudu za “Warner Bros Discovery”

    10. Decembra 2025. — 15:06

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    Vrijednost srebra preskočila rekordnih 60 dolara po unci

    10. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Za proširenje kanala 5,5 milijardi dolara

Za proširenje kanala 5,5 milijardi dolara

capital.bacapital.ba5. Augusta 2011. — 14:42Nema komentara2 minute čitanja

VAŠINGTON, Proširenje Panamskog kanala predstavlja ogroman građevinski poduhvat, a koštaće pet i po milijardi dolara.

Izvršni tehnički potpredsjednik Uprave Panamskog kanala Horhe Luis Kuihano kaže da je kanal zagušen i da je proširenje neophodno.

“Novi kanal omogućiće prolaz većim brodovima, dužeg i šireg korita i sa dubljim gazom”, ističe Kuihano.

“Sadašnja maksimalna širina je 32 metra, a gaz samo 12 metara. Novim prevodnicama, koje se grade paralelno sa starim, prolaziće brodovi širine do 49 metara sa gazom dubljim od 15 metara” – navodi Oskar Soto, glavni inženjer za atlantski dio kanala.

Kapetan Ubaldo Pimentel već decenijama komanduje putničkim brodom na vještačkom jezeru Gatun, stvorenom da bi obezbjeđivalo vodu za kanal. On kaže da građevinci dinamitom i brodskim bagerima produbljuju dno jezera za prolaz većih brodova.

“Planina je bila sve do one crvene bove. Sve su to izvadili da bi proširili jezero”, kaže Pimentel.

Decenijama brodovi su građeni tako da mogu da prođu kroz Panamski kanal. Veći od njih moraju da obilaze oko Južne Amerike. Kada bude dovršena 2014. godine, nova prevodnica duga 80 kilometara moći će da primi te veće brodove, ali ne i one najveće.

“Morali smo da uzmemo u obzir brodove koji nam donose najveću zaradu. Odabrali smo one koji mogu da nam isplate ovaj projekat”, kaže Horhe Luis Kuihano.

Ali, čak i takav novi kanal udvostručiće propusnost Panamskog kanala u smislu količine robe.

“Sada kanal ima maksimalan kapacitet od oko 340 miliona tona godišnje. Sa proširenjem to će se udvostručiti na više od 600 miliona tona godišnje”, kaže Kuihano.

To je važno, jer se prolaz kanalom naplaćuje po težini robe. Uprava kanala očekuje da će polovina troškova proširenja biti isplaćena dažbinama za prolaz kroz sadašnju prevodnicu, a ostatak dažbinama za prolaz kroz novu.

Projekat izvodi nekoliko međunarodnih firmi dok su 90 odsto radnika Panamci.

Pošto je riječ o 24 sata dnevno, sedam dana nedjeljno, projekat prebacuje plan, pa se otvaranje predviđa za 2014. godinu, na stogodišnjicu otvaranja kanala. Proslava će, kažu, biti grandiozna.

Od otvaranja Panamskog kanala, prije gotovo jednog vijeka, kojim je znatno skraćen pomorski put između Atlantskog i Tihog okeana, kroz njega je prošlo skoro milion brodova.

Gradnja je počela 1882. godine, ali bolesti, težak teren i političke nesuglasice odgodili su otvaranje sve do 1914. godine. Tokom izgradnje živote je izgubilo više od 27 000 radnika. Nekadašnji “najveći građevinski poduhvat u svijetu” sada se proširuje da bi njime mogli da plove današnji veći brodovi.

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSmanjene rezerve u zlatu
Sljedeći članak Na jesen novo poskupljenje osnovnih namirnica

Povezani članci

Capital teme 21 minuta čitanja

Srpska u idućoj godini planira rekordno zaduženje

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Ryanair ukida 20 belgijskih ruta

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Srpska u idućoj godini planira rekordno zaduženje

10. Decembra 2025. — 16:2321 minuta čitanja

Republika Srpska u idućoj godini planira da se zaduži 1,69 milijardi maraka, predviđeno je prijedlogom budžeta RS za 2026. godinu koji je danas utvrdila Vlada RS.

KRŽ zaustavila Stanivukovićev tender od 35 miliona KM

10. Decembra 2025. — 14:43

“Prointer” priznao poraz i povukao tužbu protiv CAPITAL-a

10. Decembra 2025. — 14:10

Zijad Krnjić ponovo protiv otvaranja novog graničnog prelaza Gradiška

10. Decembra 2025. — 13:12

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.