BEOGRAD, Poređenje karakteristika dva popularna četvorotočkaša na tržištu: „Opel astra“ se pokazala kao štedljivija i snažnija. Odlike „reno megana“ – ima više prostora i jeftiniji je.
Modeli za svaku priliku. „reno megan“ i „opel astra klasik“ su među najpopularnijim automobilima na tržištu Srbije, a svojim karakteristikama su podjednako dobri, kako za gradsku vožnju, tako i za putovanja. Nerijetko su oni porodični izbor, ali su to i automobili za one vozače koji od vožnje očekuju „nešto više“. Zbog toga, za vas na „crtu“ stavljamo ova dva modela.
Francuski „reno megan dženerejšn“ je solidinih proporcija. Dugačak je 4.295 milimetara i pruža sasvim dovoljno komfora za vozača i putnike. S obzirom na to da se radi o „hečbek“ varijanti automobila, on posjeduje solidnu zapreminu prtljažnika od 372 litra. To bez ikakvih problema može da zadovolji potrebe prosječne porodice, pa čak i na nekom ozbiljnijem putu. Njemački model, „opel astra“ sa petora vrata je nešto kraći – 4.249 milimetara, ali ima za nijansu veći gepek zapremine 375 litara. Rezervoar u „renou“ je zapremine 60 litara, a osam litara manje ima „astra“.
Motor
Benzinski motori oba vozila su zapremine od 1.600 kubika. „Astra“ je nešto snažnija sa 115 konjskih snaga, dok je njen „protivnik“ nešto slabiji i posjeduje 110 KS. Slična je razlika i sa obrtnim momentima. „Nijemac“ je neznatno jači i ima 155 njutnmetara, a „reno“ 151 Nm. U svakom slučaju, oba modela su dovoljno snažna da se na otvorenom putu u svakom trenutku osjećate više nego bezbjedno prilikom preticanja ili ukoliko poželite malo žustriju vožnju. Pobjednik kada je u pitanju potrošnja, ako je suditi prema fabričkim podacima, je „opelov“ model. U gradu on troši 8,5 litara, na otvorenom 5,1, a kombinovano 6,3 litra. „Megan“ je malo veći trošadžija, pa na svakih 100 kilometara u gradu on „vuče“ 8,8 litara, na otvorenom 5,3, a u kombinovanoj potrošnji 6,5 litara.
Performanse
Najveća brzina koju „opel“ može da postigne je 191 kilometar na čas, a do „stotke“ ubrzava za 11,7 sekundi. Njegov „parnjak“ iz Francuske dostiže maksimum pri 181 km/č, dok od 0 do 100 kilometara na čas stiže za 11,8 sekundi. Ova dva modela su identična kada je u pitanju obrtni momenat pri kojem oslobađaju najveću snagu, i on iznosi 6.000 o/minut. Transmisiju kod poređenih automobila obavljaju manuelni petobrzinski mjenjači, s tim što „opel“ u svojoj ponudi ima i sedmostepenu verziju. Naravno, bitna stavka je i cijena ova dva modela. U osnovnoj verziji „opel astra“ košta 12.916 evra sa PDV-om, i ona je nešto skuplja od svog „suparnika“. „Reno“ se prodaje po početnoj cijeni od 11.690 evra, i u to je uračunat PDV, carinski troškovi i trenutni popust.
Oprema „astre“
Prednji i bočni vazdušni jastuci, električno, daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači prednjih stakala, „isofiks“ dječje sedište za bočna zadnja sjedišta, prednja svjetla smještena u crno kućište, hromirana prednja maska, 15 inči čelični točkovi, vozačevo sjedište podesivo u četiri smjera, komplet za popravku guma, elektro-servo upravljač sa tri kraka, priprema za radio.
Osnovna oprema „renoa“
Bočni vazdušni jastuci naprijed, vazdušne zavjese, tritačkovni sigurnosni pojasevi na svim sjedištima, sistem pričvršćenja dječijeg sjedišta „Isofiks“ na bočnim mjestima pozadi, blokada paljenja, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem, električni progresivni servo upravljač, regulator i limiter brzine, putni računar, upravljač podesiv po visini, eliptična halogena svjetla podesiva po visini, električno podesivi spoljni retrovizori, el. podizači stakla naprijed, klima uređaj, radio CDMP3 4x15W s komandama pri upravljaču, zatamnjena stakla, čelični naplaci 15 inči s ukrasnim poklopcima „sekvenca“.
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Po čemu je, u opisanim performansama, Opel bolji (osim 5 KS više i 4 Nm veći obrtni momenat)?
Skuplji je 2 i po hiljade KM, a ima mnogo, ali baš mnogo manje opreme.
Ne shvatam baš smisao ovakve “vijesti” na Capitalu.
@U.T.
Kako ne razumiješ. Platio Nešković malo reklame.