ANTVERPEN, U promet je puštena željeznička linija između Antverpena u Belgiji i zapadnokineskog grada Chongqinga. Pruga duga 11.000 kilometara “zeleni” je koridor i alternativa vazdušnom i morskom saobraćaju.
Voz vozi po već postojećim šinama, a iako prelazi šest nacionalnih granica, belgijske vlasti sarađuju s zvaničnicima na cijeloj trasi kako bi se izbjegli zastoji zbog carinskih formalnosti. “Želimo uspostaviti ‘zelenu traku’ koju bi dogovorile carinske vlasti pojedinih nacija”, kaže predsjednik lučke uprave u Antverpenu Mark van Peel, prenosi Deutsche Welle. On se nada da bi ti sporazumi mogli biti postignuti do oktobra te da bi se time putovanje skratilo s 20 na 15 dana.
Pet puta nedjeljno teretni voz polazi iz luke Antverpen i prolazi kroz Njemačku, Poljsku, Ukrajinu, Rusiju i Mongoliju prije nego što stigne na svoj cilj: Chongqing, grad s 32 miliona stanovnika, smješten u zapadnom dijelu Kine.
Taj je voz dio multinacionalnog projekta koji predstavlja novu transportnu mogućnost i povezuje jednu od najvažnijih evropskih luka sa sve važnijim industrijskim centrom u kineskoj unutrašnjosti. “Uz brz, ali skup vazdušni transport i jeftin ali spor transport brodom, našli smo relativno brzu i jeftinu alternativu”, kaže glavni predstavnik vlasti u Chongqingu za ovaj projekat Zeng Su. Ovaj su projekat prošle godine pokrenuli gradovi Chongqing i Antwerpen, švajcarska željeznička kompanija Hupac kao i ruski i kineski željeznički koncerni. Prvi je voz krenuo iz luke u Antverpenu 9. maja.
Chongqing je jedan od najvećih gradova na svijetu, a njegovo cijelo administrativno područje je veće nego Belgija i Holandija zajedno. Smješten na rijeci Yangtze, grad ima 32 miliona stanovnika. Kineske su vlasti aktivno promovisale razvoj Chongqinga kao najvećeg industrijskog i saobraćajnog središta u unutrašnjosti zemlje. Vlasti se nadaju da će zaostala područja na zapadu Kine imati koristi od brzog razvoja i važnosti grada.
Izgradnja brane Tri klanca na rijeci Yangtze omogućila je Chongqingu direktni pristup Istočnom kineskom moru. Gradnjom ove sporne brane stvoren je 600 km dugačak rezervoar koji omogućava čak i brodovima dubokog gaza da stignu do grada.
No za to će još trebati vremena, pogotovo što je Chongqing od obale udaljen 1.500 km. Nova željeznička veza bi trebala biti dodatak tradicionalnom transportu morem. “Željeznička veza otvara potpuno nove mogućnosti što se tiče logistike u Chongqingu”, kaže van Peel.
Antverpen je druga po veličini luka u Evropi i važan je centar za evropsku trgovinu kao i za trgovinu s Amerikom i Afrikom. Organizatori projekta se nadaju da će ova nova željeznička veza povezati Antverpen i sa sve važnijim azijskim tržištem. Poslovni.hr
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ovo je sjajna vijest, ne znam kako ali vjerujem da će Milorad ovo povezati sa kineskim investitorima u Trebinju i elektranama za koje su oni zainteresovani. RS “nezadrživo srlja u prosperitet”, zar ne?