SIJETL, Kompanije “Majkrosoft” i “Tojota” predstavile su danas plan o zajedničkom radu na ugrađivanju usluga zasnovanih na internetu u automobile japanskog proizvođača.
Najveća svjetska softverska kompanija i najveći proizvođač automobila navode da će uložiti 12 miliona dolara u “Tojotin” medijski servis, koji vozačima nudi sadržaje u digitalnoj formi.
Ovo odjeljenje fokusirano je na kombinovanje telekomunikacija i podataka koji se vozačima predstavljaju putem sistema satelitske navigacije Dži-Pi-Es i koriste se za regulisanje rada vozila na električni ili hibridni pogon.
“Tojota” planira da razvije novu mrežu digitalnih usluga na “Majkrosoftovoj” softverskoj platformi “Azure” do 2015. godine.
Jedna od planiranih usluga jeste nadgledanje i regulisanje načina na koji vozač koristi snagu motora svog automobila, kako bi se postigla maksimalna efikasnost.
Partnerstvo sa “Tojotom” je neobičan poslovni potez “Majkrosofta”, koji je do sada u okvirima automobilske industrije sarađivao samo sa američkim “Fordom”.