SARAJEVO, Grupacija ”Reno” ostvarila je u prošloj godini novi prodajni rekord sa 2,6 miliona prodatih automobila, uz povećanje od 14 odsto u odnosu na 2009. godinu, saopšteno je danas iz ove francuske auto-kompanije.
Kako se navodi, sva tri brenda Reno grupacije povećala su prodaju i tržišne udjele i to “Reno” za 14 odsto, “Dačija” za 12 odsto i “Reno samsung motors” za 19 odsto.
U Evropi se “Reno” pomjerio jedno mjesto naviše, te postao drugi proizvođač putničkih vozila, dok je u segmentu lakih privrednih vozila zadržao vodeću poziciju sa tržišnim udjelom od 15,9 odsto.
Na globalnom tržištu putničkih i komercijalnih vozila, Grupacija “Reno” je ostvarila tržišni udio od 3,7 odsto, uz povećanje prodaje za 14 odsto (2 625 000 vozila) i na taj način oboren je dosadašnji prodajni rekord iz 2005. godine kada je prodato 2 535 000 vozila.
Kada je riječ o tržištu putničkih vozila tržišni udio “Renoa” iznosi 4,4 odsto, a prodato je više od 2 293 000 vozila (povećanje od 12,8 odsto).
Grupacija je na evropskom tržištu povećala tržišni udio za 1,1 bod, uz ukupnu prodajnu brojku od 1 642 000 vozila.
Izvan Evrope, Grupacija nastavlja sa rastom i prodala je 983.000 vozila. Prodaja izvan Evrope sada čini 37 odsto ukupne prodaje, za razliku od udjela od 34 odsto iz 2009. godine.
Kada su u pitanju modeli, porodica “megan” nastavlja sa povećanjem udjela u C segmentu, dok je “master” potvrdio liderstvo u segmentu lakih komercijalnih vozila.
S druge strane, “Dačijin” model “daster” bilježi nevjerovatnu popularnost, baš kao i “Samsung SM5”, koji je od lansiranja početkom 2010. prodat u preko 67 000 primjeraka.
S obzirom da se u 2011. godini očekuje rast globalnog automobilskog tržišta za više od četiri odsto, Grupacija će nastaviti sa međunarodnom tržišnom ofanzivom, navodi se u saopštenju.
Očekuje se zadržavanje postojećih rezultata, a glavna preokupacija će biti lansiranje električnih vozila.