TOKIO, Japanska “Tojota”, najveći proizvođač kola na svijetu čija je reputacija ugrožena masovnim opozivom kola, objavila je pad globalne montaže automobila u oktobru, dok su njeni rivali “Nisan” i “Honda” izradili rekordan broj vozila u Kini.
“Tojota”, koja izrađuje hibridni “prijus”, kompaktnu “korolu” i luksuzne automobile “leksus”, danas je saopštila da je globalna proizvodnja smanjena 12,5 procenata u oktobru na oko 688.000 jedinica. Njena proizvodnja u Kini od oko 62.000 vozila prošlog mjeseca je za 4,4 odsto veća nego u istom lanjskom periodu.
“Honda” je izradila oko 305.000 vozila u svijetu u oktobru, 1,4 odsto više nego godinu ranije i već jedanaesti mjesec bilježi rast, zahvaljujući najviše popularnositi manjeg kompaktnog automobila “fit”. Samo u Kini “Honda” je proizvela nešto preko 55.000 vozila, 4,4 odsto više nego minule godine.
Japanske auto-kuće, poznate po kvalitetu kola, relativno kasno su se pojavile u Kini, u poređenju sa američkim i evropskim rivalima. Ali, Kina i ostala tržišta sa visokom stopom rasta još imaju velike potencijale za napredak, posebno u vremenu kada je usporena potražnja za novim automobilima na razvijenim tržištima kao što su Japan i SAD.
“Tojota”, u međuvremenu, bilježi usporenu prodaju u SAD gdje je prošle i ove godine opozvala najviše vozila zbog tehničkih problema.
Kompanija “Nisan” proizvela je prošlog mjeseca oko 363.000 kola, 11,6 odsto više nego 2009, pošto je potražnja za njenim vozilima i dalje velika u Meksiku i Evropi, a porudžbine za manjim kamionima i sportsko-terenskim vozilima solidno raste i u SAD.
“Honda”, koja proizvodi miniven “odisej” i robot “asimo”, i “Nisan”, sa svojim električnim vozilom “lif” i luksuznim modelima “infiniti”, bore se “rame uz rame” za drugo mjesto najvećeg proizvođača kola u Japanu.
“Nisan” je ostvario rekordnu proizvodnju u Kini, montažom više od 84.000 kola u oktobru, 17 odsto više nego 2009. Tanjug