LONDON, Vodeći britanski maloprodajni lanac Tesco izvijestio je o snažnom rastu prodaje u Južnoj Koreji, Kini i Indiji u okviru nastavljenog širenja na inostranim tržištima.
Grupa sa sjedištem u Cheshuntu trenutno generiše 31 odsto prihoda i 22 odsto dobiti od međunarodnog poslovanja, u poređenju s 10 i 5 odsto prije godinu dana. U Južnoj Koreji, najvećem tržištu Tescoa izvan Velike Britanije, rast prodaje u devet nedjelja zaključno s 31. oktobrom ubrzan je na 6,7 odsto, u poređenju sa šest odsto u prethodnom tromjesečju i 0,6 odsto u periodu prije toga.
Prodaja u trgovinama otvorenim prije više od godinu dana u Kini skočila je u posmatranom periodu za 8,3 odsto, nakon rasta za 9,3 odsto u prethodnom kvartalu. U prezentaciji koju je vodio direktor za Aziju i Evropu Philip Clarke, koji će u martu zamijeniti Sir Terry Leahya na mjestu izvršnog direktora, Tesco je opisao međunarodno poslovanje kao “iznimno važan motor rasta“.
Kompanija je saopštila da će u kratkoročnoj perspektivi dobro poslovati zahvaljujući privrednom rastu regije a u dugoročnoj zahvaljujući rastu vrijednosti imovine. Korejsko ulaganje Tescoa, koji posluje pod imenom Homeplus, naraslo je u 11 godina s dvije trgovine u firmi s godišnjim prihodima od 4,5 milijarde funti i dobiti od 287 miliona funti. To je drugi najveći trgovac u Južnoj Koreji, nakon E-Marta, i trenutno ima 118 hipermarketa i 245 supermarketa. Hina