BEOGRAD, Pobjednika na tenderu za izgradnju budućeg metroa u Beogradu će, najvjerovatnije, odrediti kreditni uslovi. U konkurenciji su Španci, Rusi, Austrijanci i Francuzi.
Konkurencija za projekat vrijedan više od milijardu evra pojačana je najavom Španaca da su zainteresovani za ovaj posao.
Međutim pobjednika na tenderu odrediće najpovoljniji uslovi kredita. Iako su mediji posao izgradnje metroa “dodjeljivali” Francuzima, Austrijancima, pa i Rusima, trenutno još nije poznato ko će raditi na najvažnijem projektu u prijestonici.
“Konačna odluka o tome ko će graditi metro u Beogradu dosta će zavisiti od toga koja će banka dati najpovoljnije uslove kredita, pošto grad jedino tako može da obezbijedi neophodna finansijska sredstva za ovaj projekat”, kaže izvor Novosti iz Skupštine grada.
On dodaje da će povoljnost pozajmice kao i način otplate odigrati važnu ulogu na tenderu, pa tek kada bude poznato koja će inostrana banka kreditirati izgradnju podzemne željeznice, znaće se i izvođač radova.
Najbliži ovom poslu, kako sada stvari stoje, i dalje su Francuzi. Vlada ove države i dalje razmatra donaciju Beogradu vrijednu tri miliona evra, koja bi bila dovoljna da se izradi kompletna dokumentacija za prvu liniju koja će ići od Ustaničke do Tvorničke ulice.
“Usaglasili smo šta francuska strana treba da uradi kada je u pitanju prva linija metroa. Zadatak neke od njihovih firmi je da izvedu dva rješenja prve trase koja će se raditi, da daju dvije varijante troškova izgradnje, kao i dva načina prihoda od eksploatacije ovog vida prevoza”, izjavio je nedavno gradski menadžer Aleksandar Bjelić.
Inače, Francuzi su već 2002. godine dali novac da se izradi studija za izgradnju metroa, a taj posao je povjeren firmi Sistra. Njihova ideja, međutim, nakon izrade plana je odbačena. Posla su se zatim latili i Španci. Ineko je uradio i pretplan prve linije, a sve do aprila ove godine bili su konsultanti Direkciji za građevinsko zemljište. Tada je objavljena i posljednja studija koja je predvidjela izgradnju tri linije podzemne željeznice.
Nakon toga odbornici Skupštine grada su jula ove godine usvojili dokument “Beogradski metro – osnova za izbor rješenja”, koji je predvidjeo da metro u prijestonici mora da bude nezavisni šinski sistem koji će ići iznad zemlje gdje god je to moguće, s obzirom na to da je tri puta jeftiniji od podzemnog. Novosti