Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

    24. Decembra 2025. — 14:17

    Injac i Garača naplatili ERS-u 1,3 miliona KM provizija

    24. Decembra 2025. — 14:06

    Vlada novim softverom rješava kolaps u javnim preduzećima

    24. Decembra 2025. — 13:34

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Račić: Neophodno restrukturiranje javnih preduzeća

    23. Decembra 2025. — 14:19

    Stellantis povlači radnike Fiata iz Srbije

    22. Decembra 2025. — 16:17

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04

    Spriječen pokušaj infiltracije: Amazon blokirao više od 1.800 prijava za posao

    23. Decembra 2025. — 13:48

    U EU registrovan 887.491 novi automobil u novembru

    23. Decembra 2025. — 12:49
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Nema pojeftinjenja polovnih vozila u RS

Nema pojeftinjenja polovnih vozila u RS

capital.bacapital.ba2. Novembra 2010. — 07:5511 komentara3 minute čitanja

BANJALUKA, Iako će se od 15. novembra u BiH moći uvoziti vozila starija od sedam godina, u auto-kućama u Republici Srpskoj koje se bave prodajom polovnih vozila kažu da neće doći do pada cijena polovnjaka.

Predstavnik Konzorcijuma izabranog za sprovođenje sistema homologacije u BiH Drago Talijan kaže da je sistem homologacije pojedinačnih vozila u BiH trebalo da bude uveden od 1. novembra, ali da je zbog kašnjenja sa objavljivanjem propisa u “Službenom glasniku BiH” došlo do prolongiranja ovog roka, te da će se pojedinačna vozila starija od sedam godina u BiH moći uvoziti od 15. novembra.
On je rekao da će homologacija tipa vozila, odnosno kompleta novih vozila početi 1. decembra ove godine, kako je ranije i planirano.
– Cijene za homologaciju kreću se od 80 do 250 maraka. Treba očekivati da usljed povećane ponude u idućem periodu dođe do pada cijena polovnih vozila na našem tržištu, iako je to još uvijek teško prognozirati – kazao je Talijan.
U većini auto-centara u RS kažu da poslije 15. novembra neće biti smanjenja cijena vozila, te da će se samo tržište otvoriti za uvoz “krševa”.
Vlasnik auto-kuće “Skudeto” Boris Buha kaže da su automobili 2000. godište u Evropi skuplji nego na tržištu RS.
– Kod nas su cijene automobila oborene na minimum. Tako se “golf 4” 2000. godište može kupiti za 8.500 do 9.000 maraka, a taj isti automobil u Evropi košta od 3.500 do 4.000 evra. Ako tome još dodamo homologaciju i ostale troškove pri uvozu, računica je jasna – kazao je Buha.
Vlasnik i direktor preduzeća “Respekt”, koje je zastupnik “pežoa”, Anđelko Pejić kaže da pojeftinjenja neće biti jer se u Evropi očekuje poskupljenje vozila.
– Sad će sav krš, samo ako ima “evro 3” motor, moći da uđe u BiH. Ponuda će biti sužena i sigurno neće biti sniženja cijena – kazao je Pejić.
Rukovodilac prodaje u auto-centru “Nešković” Banjaluka Dušan Šipka rekao je da polovna vozila koja se budu kupovala iz inostranih zemalja neće biti povoljna kao što se očekuje.
– Njemačka je dala veliku podršku svojim građanima prilikom kupovine novih vozila i sada daje velike podsticaje u tu svrhu, baš zbog toga što želi da se riješi starih vozila. Iako ljudi očekuju da će ta vozila biti povoljna, moglo bi se desiti obrnuto – kazao je Šipka.
On je istakao da se može očekivati da vozila iz uvoza koja će biti starija od sedam godina budu dosta jeftinija nego do sada, ali da ne treba zaboraviti ni činjenicu da će to biti vozila koja su dosta dala od sebe, te da će biti mnogo lošijeg kvaliteta.
– Možda će stanovnici moći da nabave automobile za manje novca, ali će zato imati dosta troškova oko njihovog servisiranja i popravke – kazao je Šipka.
Branislav Ćutić iz banjalučke auto-kuće “C auto” kazao je da neće svim markama automobila iz uvoza pasti cijene.
Stanovnici RS ipak smatraju da će poslije ukidanja zabrane uvoza vozila starijih od sedam godina biti u prilici da povoljnije kupe automobil.
– Automobili u Evropi su jeftiniji nego kod nas i siguran sam da će se poslije ukidanja ove zabrane vozilo moći kupiti za manje novca, mada ne očekujem da će to biti neka pretjerano velika cifra – kazao je Banjalučanin Marko Stanić.
Starost
Govoreći o starosti automobila koji će se uvoziti u BiH, Talijan je rekao da su prvi proizvođači vozila 1998. godine počeli da ugrađuju “evro 3” motore, dok je masovnija proizvodnja počela 2000. godine. Glas Srpske

vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakZa godinu izgubili 1,6 miliona evra
Sljedeći članak Pet cijena za taksi od aerodroma

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Milan Novitović pravosnažno osuđen na godinu dana zatvora

Capital teme 01 minuta čitanja

CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

11 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Luka 2. Novembra 2010. 09:44

    Ipak je trebalo ad bude Euro4

    Odgovori
  2. b191 2. Novembra 2010. 09:54

    Boris Buha ne govori istinu. Golf IV je kod nas 10-12 hiljada, a u Njemačkoj, npr. 2-3 hiljade evra.

    Odgovori
  3. lemi 2. Novembra 2010. 11:00

    naravno da ne govori. znam ga licno. on i ovi govore ono sto bi voljeli da bude.

    Odgovori
  4. simo 2. Novembra 2010. 11:57

    Ma na http://www.mobile.de i tamo su orjentacione cijene, naravno da ovaj laze

    Odgovori
  5. Milan 2. Novembra 2010. 13:05

    Dajte, ko to moze sa sigurnoscu procijeniti kakvi ce biti efekti dozvole uvoza starijih automobila. Logicno je samo sledece: bice veca ponuda vozila, sto bi bar po zakonima slobodnog trzista trebalo znaciti i nize cijene.

    Odgovori
  6. jazavac 2. Novembra 2010. 13:16

    Te stare krntije treba zabraniti i ocistiti ulice. Ko enma para da kupi pristojan auto nek seta ili ide autobusom. Ionako je grad zakrcen.

    Odgovori
  7. 122 2. Novembra 2010. 13:22

    jazo
    hoces da kazes da je zastava 10 nova ili lada NIVA, bolja od golfa IV.

    Odgovori
  8. lemi 2. Novembra 2010. 13:24

    jazavac lupeta kao i obicno. da je tehnicki pregled kako treba, pola starih krseva se ne bi ni vozilo. to nema veze sa uvozom.

    Odgovori
  9. b191 2. Novembra 2010. 20:41

    jazavac, je li pristojan auto, npr. Audi A6 quattro iz 2003. godine??

    po sadašnjim propisima, za 2 mjeseca ne bi mogao da ga uvezeš…

    Odgovori
  10. b191 2. Novembra 2010. 20:42

    p.s. važno da je pristojan onaj novi jugo iz Kragujevca, koga je mile subvencionisao

    Odgovori
  11. BAJA~ 3. Novembra 2010. 14:27

    Cijene ce se povecati zbog homologacije koja ce kostati 50 do 250 KM. Osim toga morace se i podmititi zaposleni u homologaciji sa nekih 40-50 KM da uzmu auto u roku od par dana. Inace ako ne podmitis ima da cekas mjesec dana. Ali ne treba se sikirati, to ce sve raditi auto kuce koje vec imaju svoje ljude i na carini, registraciji i homologaciji. A sto se tice cijena mozemo da vidimo da su auta u Njemackoj iste cijene ili cak skuplja nego ovdje. pogldedajte na auto scout i vidjecete da je to istina.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

24. Decembra 2025. — 14:1701 minuta čitanja

U CIK-u smatraju da postoji eventualna nespojivost funkcija

Injac i Garača naplatili ERS-u 1,3 miliona KM provizija

24. Decembra 2025. — 14:06

Vlada novim softverom rješava kolaps u javnim preduzećima

24. Decembra 2025. — 13:34

ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

24. Decembra 2025. — 12:42

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.