NJU DELHI, Najveći indijski proizvođač vozila “Maruti”, čiji je većinski vlasnik japanski “Suzuki”, objavio je rast neto profita od pet odsto, na 5,98 milijardi rupija (134 miliona dolara) u trećem tromjesečju ove godine, sa 5,7 milijardi rupija u istom periodu 2009, zahvaljujući dobroj prodaji na domaćem tržištu sa jednom od najvećih stopa rasta na svijetu.
Profit je povećan zahvaljujući solidnoj prodaji, koja je nadomjestila skok cijene čelika i drugih sirovina i povećanje kamatne stope na kredite da bi se spriječila inflacija.
Finansijski direktor “Marutija” Adžaj Set izjavio je da je kompanija imala dobru stopu rasta domaće prodaje, ali da su isporuke van granica zemlje blago smanjenje u posljednjem tromjesečju zbog pada vrijednosti evra u odnosu na rupi.
Indijski rupi je porastao u odnosu na druge valute, zadajući glavobolju tamošnjim izvoznicima, jer inostrani ulagači upumpavaju milijarde dolara u indijsku privredu, očekujući dobru zaradu u zemlji čija stopa privrednog rasta iznosi 8,5 procenata.
Prodaja “Marutija” je skočila 27 odsto, na 89,4 milijarde rupija u tri mjeseca zaključno sa septembrom, zahvaljujući povećanju kupovne moći indijske srednje klase, koja je podigla potražnju za automobilima na takav nivo da je Indija danas postala treće po veličini tržište vozila u Aziji, poslije Kine i Japana.
Samo u septembru, “Maruti” je povećao prodaju za trećinu, na rekordnih oko 108.000 vozila i sada prodaje skoro svaki drugi automobil u Indiji.
“Maruti” ima tri fabrike za izradu vozila, koje rade punim kapacitetom i planira da izgradi još više kapaciteta kako bi podigao proizvodnju na 1,75 miliona, sa jedan milion vozila prošle godine. S media