BEOGRAD, Delegacija Evropske unije (EU) u Srbiji kaže da je Zakon o zaštiti potrošača veliki korak ka obezbjeđenju potrošačkih prava građana Srbije kao u EU.
U saopštenju se predviđa da će taj zakon omogućiti zaštitu potrošača od nepoštenog poslovanje i od obavještenja o cijeni koja dovode u zabludu.
Navodi se i da će novi zakon, koji je Skupština Srbije donijela 12. oktobra, povećati povjerenje u preduzeća koja poštuju prava potrošača i pomoći im da riješe problem nelojalne konkurencije.
“Glavni cilj zaštite potrošača jeste da samouvjereni, obavješteni i osnaženi potrošači postanu važan pogon ekonomskih promjena”, navodi se i dodaje da je izrada zakona bila dio projekta o zaštiti potrošača koji je EU finasirala sa dva miliona evra.
Zahvaljujući novom zakonu, građani Srbije će bolje znati kako da se ponašaju, kada, na primjer, u poštanskom sandučetu nađu ponudu za navodno besplatno ljetovanje i ili ne mogu da protumače račun za struju.
“Poslije usvajanja mora uslijediti efikasno sprovođenje Zakona o zaštiti potrošača”, ukazala je Delegacije EU koja dodaje da su za to neophodne stručne i dobro opremljene državne institucije i agencije, obučene sudije, tijela za vansudsko poravnanje potrošačkih sporova i i nezavisne potrošačke organizacije.
Delegacije je istakla da je za jačanje kapaciteta tih tijela, Evropska unija spremna da Srbiji pruži tehničku pomoć. U okviru projekta za tehničku pomoć u zaštiti potrošača koji je trajao tri godine, pored izrade zakona, bilo je i osposobljavanja državnih službenika i predstavnika potrošačkih nevladinih organizacije (NVO) za bolje planiranje i primjenu potrošačke politike. Beta