SARAJEVO, Pod pokroviteljstvom ministra transporta i komunikacija BiH Rude Vidovića sutra će u Sarajevu biti održan stručni skup pod nazivom ”Homologacija vozila 2010”.
Organizator ovog skupa je Konzorcijum za poslove homologacije vozila, dijelova i opreme kojeg čine ”EIB Internacional – Centar za motorna vozila” Banjaluka, ”Institut za saobraćaj i komunikacije” Sarajevo i ”Centar motor” Široki Brijeg.
Programom ovog skupa, koji počinje u 10.00 časova u Hotelu ”Radon plaza”, predviđeno je da nakon svečanog otvaranja bude uručena prva licenca za stručne saradnike na poslovima homologacije, a potom će uslijediti stručni referati autora po pozivu, te podjela licenci licima koja će obavljati homologaciju pojedinačnog vozila u BiH.
U popodnevnim časovima planirano je održavanje okruglog stola ”Aktuelna pitanja homologacije vozila u BiH”, saopšteno je iz Konzorcijuma.
Ovaj skup jedna je od aktivnosti koje Konzorcijum provodi u okviru uspostavljanja sistema homologacije vozila, kao jednog od uslova za odobravanje uvoza automobila starijih od sedam godina.
Prema dinamičkom planu aktivnosti, homologacija pojedinačnih vozila počeće 1. novembra ove godine, a homologacija tipa vozila 1. decembra ove godine.
Na ovaj način biće uspostavljen sistem homologacijske provjere vozila, koja se uvoze u BiH, prije puštanja u saobraćaj.
Pozivi za ovaj skup upućeni su za više od 200 učesnika, predstavnika tehničkih servisa i ovlaštenih uvoznika vozila, stručnjaka iz organa i i nstitucija BiH i gostiju.
8 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Molim da mi neko objasni šta znači homologacija vozila. Hvala.
I koliko će to da košta. još jednom hvala.
1.Ja
–
To znači da je država našla još jedan način da te maltretira i orobi pri uvozu automobila.
Što se tiče koštanja, cijena će biti tolika da to nikome ne bude baš pretjerano visoko pa da se raja pobuni (dakle u rangu nekoliko stotina maraka, vjerovatno zavisno od kubikaže i snage motora), ali ne ni zanemarivo, pa da naša pljačkaška država i njeni političari nemaju koristi od toga.
–
Uz zvaničnu taksu, sigurno ćeš morati “podmazati” i kod službenika koji rade na homologaciji, tako da ćeš i tu izgorjeti barem 50-tak KM.
———–
Homologacija motornih vozila, odnosno opreme i delova vozila, predstavlja postupak ocenjivanja i potvrđivanja da li određeno vozilo u celini, ili neki njegov deo ili oprema, odgovaraju zahtevima ECE pravilnika, odnosno EEC direktiva.
–
Pri homologaciji vozila, odnosno delova i opreme vozila, ispituju se i potvrđuju se uređaji bitni bezbednost vozila, kao i uređaji od kojih zavisi ekološki kvalitet vozila: u takve spadaju uređaji bitni za aktivnu bezbednost vozila (kočnice, upravljački mehanizam, svetla, signalni uređaju, pneumatici i sl), za pasivnu bezbednost vozila (sigurnosni pojasevi, sedišta za decu, unutrašnja oprema, protivpožarna zaštita i sl.), za opštu bezbednost vozila (zaštita od neovlašćene upotrebe i sl.) i za ekološki kvalitet vozila (toksična izduvna emisija, buka, radiofrekvencijske smetnje i sl.)
To je nesto sto postoji u svim drzavama. Problem sto ce nasa to iskorisiti za cerupanje ali je homologacija potrebna. Vise se nece moci uvoziti sve i svasta (amerikanci, volan na desnoj strani, polupana auta itd.)
1.Ja!Štrbac je detaljno objasnio šta homlogacija podrazumjeva. Ali nemoj da te to brine jer smo vozila uvozili i uvozićemo iz zemalja gdje je ta kontrola redovna i detaljna i zato ćemo potvrdu dobijati i bez pregleda. U pitanju je samo da se izmisli osnov za plaćanje još par stotina maraka. Složio bih se da to treba uvesti za vozila proizvedena i uvezena sa Kajmanskih ostrva ili Kipra, ali mi otuda uvozimo investitore, a za njih nema homologizacije.
4.Luka
–
Skoro 70% vozila koji se voze našim cestama su tehnički neispravna.
Bilo da se radi o tehničkom pregledu, ili o homologaciji potvrda o ispravnosti će da se dobije za nekoliko desetina maraka.
–
Ovo nema veze ni sa čim osim sa dodatnim čerupanjem građana BiH. Sve i jedno vozilo uvezeno iz starih EU članica (Njemačka, Italija, Francuska, itd.), čak i 30 godina staro, je u boljem stanju i manje zagađuje okolinu od 70% vozila u BiH.
U Srbiji su uveli homologaciju. Prijatelj kupio auto iz Njemacke, dosao tamo da ga homologizuju (auto ne njega:) i kaze mu majsta/baja/pljackas/drumsi razbojnik/lopov koji radi tamo -daj mi 25 evra da to ide brze-. Kaze ovaj -ne dam-. I sada ceka vise od mjesec dana da mu auto dodje na red. I pitanje je hoce li IKADA!!! Cista pljacka, kao i sve kod nas.
evo trazim neku stranicu gdje je to sve bolje pojsnjeno,a izgleda nema.Vidim da gosp.Štrbac odgovara na pitanja,pa bih i ja pitao nesto.Kad je vec uvedeno ta homologacija zasto nije se naslo neko rijesenje da se moze provjerit prije samogu uvoza auta iz EU,da se nedesava da ljudi budu vraceni sa tog pregleda da nezadovoljava normu 3.Neznam da li postoji nesto
da se kaze od tog i tog datuma,godine ,kubika itd itd…da se ljudima to olaksa ,da nebih dzaba placali.
hvala unaprijed