NJUJORK, “British Petroleum” je možda uspio da zaustavi ekološku katastrofu u Meksičkom zalivu, ali za popravku štete koju je nanio svom imenu biće potrebne godine, jer novi marketinški izvještaj pokazuje da je britanski naftni džin ispao sa liste vodećih 100 svjetskih brendova.
Prvi put za sedam godina japanski proizvođač automobila “Toyota”, pritisnut serijom vanrednih popravki svojih vozila i problemima bezbjednosti, našao se izvan vodećih 10 na rang-listi “Interbranda”.
“Interbrand” rangira kompanije veličinom prihoda za koji firma može da zahvali svom imenu. Koristi se formula koja kombinuje buduću snagu brenda i njegovu ulogu u stvaranju potražnje.
“Coca-Cola”, IBM i “Microsoft” su i ove godine tri najvrednija brenda. “Coca-Cola” drži prvo mjesto otkako je rangiranje počelo 2000. godine, a vrijednost njenog brenda za ovu godinu je procijenjena na 70,45 milijardi dolara, prenose agencije.
Tehnološke kompanije “Apple” i “Google” zabilježile su najveći rast vrijednosti svog imena, sa skokom od 36 odsto.
“Google” se sa sedmog popeo na četvrto mjesto, a “Apple” sa 20. na 17. poziciju. Tehnološke kompanije zauzimaju polovinu među vodećih deset – sa “Intelom”, “Nokijom” i HP-om na vrhu i ove godine.