BANJALUKA, Imamo obećanja Vlade Slovenije da će ovaj projekat podržati kroz garancije za slovenačke banke koje će obezbijediti finansijska sredstva. Očekujemo da u septembru otpočnemo radove na toj dionici. Oni koji kritikuju poteze Vlade što je na ovaj način ugovorila posao, nisu imali ni viziju da treba da se uđe u ovaj posao kao ni prijedlog šta da se radi.
Rekao je ovo za “Glas Srpske” ministar saobraćaja i veza u Vladi RS Nedeljko Čubrilović, govoreći o ugovoru o izgradnji autoputa Banjaluka – Doboj koji je potpisan sa slovenačkom firmom “CPM”.
* U medijima se spekuliše o finansijskoj stabilnosti preduzeća sa kojim je potpisan ugovor o izgradnji autoputa Banjaluka – Doboj. Hoće li kompanija “CPM” uspjeti da ispuni potrebne uslove u predviđenom roku?
ČUBRILOVIĆ: “CPM” je dostavio svu validnu dokumentaciju na osnovu koje se moglo ocijeniti da oni mogu da uđu u ovaj potkoncesioni ugovor. Što se tiče njihove finansijske situacije, oni će to dokazivati kroz ovih nekoliko sedmica koliko imaju da dostave validne garancije o posjedovanju novca za završetak posla. U posao se neće ulaziti ukoliko ne budemo imali čvrste dokaze da mogu i da ga završe. Da smo smatrali da treba politički ući u ovaj dio posla zbog promocije, mi bismo to uradili sa “Štrabagom” u julu, kada je on želio da uđe u posao, pa da onda vidimo kako to da završimo. Međutim, nismo imali validne dokaze da to možemo da privedemo kraju i iz tog razloga projekat nije ni započet. Mi znamo da postoje određeni problemi u “CPM” i imamo obećanja Vlade Slovenije da će ovaj projekat podržati kroz garancije za slovenačke banke koje će obezbijediti finansijska sredstva. Očekujemo da u septembru otpočnemo radove na toj dionici. Oni koji kritikuju poteze Vlade što je na ovaj način ugovorila posao, nisu imali ni viziju da treba da se uđe u ovaj posao kao ni prijedlog šta da se radi.
* Kako teku radovi na autoputu Banjaluka – Gradiška?
ČUBRILOVIĆ: Kao što je poznato, imali smo problema na početnoj dionici koja je ugovorena tri ili četiri godine prije dolaska ove Vlade. Bilo je mnogo nedostataka, nije bio završen projekat, ni riješeni imovinski odnosi, nije bilo ugovora i odgovarajućih dozvola, na čemu smo izgubili mnogo vremena. Na drugom dijelu ove dionice, odnosno na tri lota koja su ugovorena prije tri godine, poslovi, iako sa nekoliko mjeseci zakašnjenja odvijaju se planiranom dinamikom i odgovarajućim kvalitetom. Najveći dio posla biće završen do kraja septembra, osim Mahovljanske petlje, čija izgradnja je počela proljetos, a rok za izgradnju je dvije godine.
* Dokle se stiglo u dogovorima o gradnji mosta na Savi?
ČUBRILOVIĆ: Za ovaj projekat izabrana je projektantska kuća, to je Građevinski fakultet u Zagrebu, a cijeli posao vode “Hrvatske ceste”. Naša obaveza je da obezbijedimo 50 odsto sredstava za izgradnju mosta. Očekujemo da će u toku ove godine biti završen projekat i da će biti spreman za raspisivanje tendera. Početak radova planiran je početkom građevinske sezone 2011. godine.
* Održan je sastanak sa predstavnicima Sindikata “Željeznica” koji su od 1. septembra najavili štrajk. Da li je postignut dogovor sa njima?
ČUBRILOVIĆ: Jedan od sindikata u “Željeznicama” razgovarao je sa menadžmentom preduzeća i predstavnicima Ministarstva. Postignut je dogovor da će se u idućih 30 dana pregovarati o poboljšanju uslova na samim željeznicama, a štrajk je odgođen do 5. oktobra da ne bi poprimio političke konotacije. Menadžment i Ministarstvo čine sve da osposobe “Željeznice”, a Sindikat ima razumijevanja za sadašnje stanje. Istina je da se tamo kasni sa platama, ali je takođe istina da se svaki mjesec u “Željeznicama” dijele plate, a naslijeđeni dio kašnjenja se, na žalost, održava i do danas. Jednostavno situacija na tržištu je takva i ne može da se ne odrazi na “Željeznice”, jer su one najvećim dijelom oslonjene na tešku industriju.
* Kako trenutno posluju “Željeznice” i koji su najveći problemi sa kojima se suočavaju?
ČUBRILOVIĆ: “Željeznice” su u prvih šest mjeseci povećale obim posla. Na žalost, to još nije dovoljno da bi moglo da prati tekuću likvidnost i da mogu da obezbijede i plate koje se duguju i koje se sa zakašnjenjem isplaćuju. Ukoliko bi ovakav trend rasta fizičkog obima posla nastavili, to znači da bi ovu godinu, kada je u pitanju obim posla, veoma uspješno završili. U prvih šest mjeseci “Željeznice” su imale gubitak od deset miliona, što je manje od planiranog. Činjenica je da sve željeznice u okruženju imaju gubitke. Sve države pomažu svoje željeznice i Vlada RS je opredijeljena da stvara uslove da željeznice mogu što bolje da rade. Trenutno se realizuje projekat Jošavka – Kostajnica vrijedan 33 miliona evra koji radi austrijska firma “Svitelski” i to je najveći posao koji trenutno radimo u željezničkom saobraćaju. Pripremamo još neke projekte koji su vrijedni oko 160 miliona evra i nadamo se da ćemo uspjeti obezbijediti sredstva i da ćemo te poslove otpočeti tokom 2011. godine.
* Dokle se stiglo sa izgradnjom mosta na Rači? Kada će biti pušten u funkciju?
ČUBRILOVIĆ: Izgradnja ovog mosta je u samom finišu. Praktično svi građevinski radovi su završeni i polovinom septembra most će zvanično biti pušten u funkciju. Gradnja mosta je otpočela dolaskom ove Vlade, a u finansiranju njegove gradnje koja je koštala 13 miliona evra najvećim dijelom je učestvovala Srbija. Vlada RS je imala obavezu da sa svoje strane napravi pristupni put što smo i uradili, a Srbija ovih dana završava svoj dio posla i poslije toga će most biti pušten u saobraćaj.
Ulaganja
* Koliko je Vlada RS uložila u izgradnju puteva u protekle četiri godine?
ČUBRILOVIĆ: U mrežu magistralnih i regionalnih puteva uloženo je oko 670 miliona maraka, što je skoro tri puta više nego u proteklom četvorogodišnjem periodu, ali ni to nije dovoljno. Putna privreda zahtijeva više sredstava pogotovo kada je riječ o investicionom održavanju. Kroz program Svjetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke u protekle tri godine uloženo je oko 50 miliona evra, a skoro toliko još treba da se realizuje. Trudimo se da što više ovih sredstava bude iskorišćeno, jer na kraju krajeva, za nepovlačenje tog novca plaćaju se i određene kamate. Glas Srpske
8 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
niste smatrali da treba politicki uci u dio posla sa Strabagom u julu, pa ste usli sa ovima u septembru, jeli?
hahahaha Cubro i ako je od tebe, previse je 😀
“Najveći dio posla biće završen do kraja septembra, osim Mahovljanske petlje, čija izgradnja je počela proljetos, a rok za izgradnju je dvije godine.”
–
DVIJE GODINE??? Ko je ovdje lud?
Pa to je ispravno.
Raskineš ugovor sa respektabilnom firmom i potpišeš sa firmom pred stečajem. Koja ima “validnu dokumentaciju” ali nema bankovnu garanciju.
I to sad prolazi u javnosti. Sjedi i plači.
Ovo bure od ministra misli da smo svi ludi. Zašto nisi raspisao javni tender. Zašto ne objaviš dokumenta, kad ih toliko spominješ, na osnovu kojih je i ovaj privatni posao vlade zaključen. Bure od ministra, tvoj posao i posao vlade mora biti transparentan. Sve ostalo je lopovija i kriminal.
Ovo je dobro: “bure od ministra” 🙂
Nemojte tako covjek je bio direktor cistoce, a vi tvrdite da ima nesto prljavo u njegovim ugovorima 🙂
Ako Mahovljanska petlja nece biti gotova za dvije godine, onda ni dionica Glamocani – Catrnja nece biti otvorena do tada. Jer, Mahovljanska petlja obuhvata nekoliko stotina metara ove dionice od Laktaskog tunela do Lota 3 kojeg gradi Vidoni. Na tih nekoliko stotina metara zemljani radovi nisu ni poceli ozbiljno da se rade.
Zna li neko šta je još uz NLB i CPM u dil-paketu Pahor-Dodik?
01-09-2010 02:00
Zbog Sadarovog kriminala Šićki Brod gradi Stanković!
Kako je firma CPM Maribor sa kojom je Vlada RS potpisala ugovor o koncesiji za izgradnju dionice autoputa Banja Luka – Doboj, vrijedan 300 miliona eura, već upetljana u mutne poslove u BiH govori i činjenica o današnjem sastanku u Direkciji cesta FBiH.
Danas sastanak
Na sastanku će biti odlučeno da li će, kada i pod kojim uslovima biti nastavljeni radovi na rekonstrukciji i izgradnji petlje Šićki Brod, koji su prekinuti radi zablokiranih računa kćerke firme iz Maribora, CPM BiH Lukavac d.o.o., koja je radi dugova državi i dobavljačima koji prema posljednjim informacijama dostižu iznos od 32 miliona KM, pred stečajem. CPM BiH, o čijim je nelegalnim aktivnostima u BiH “San” već pisao, kao članica konzorcija u kojem su još “Integral” iz Laktaša i “Reveus” iz Tuzle kao glavni nosioc posla u martu potpisala ugovor sa Direkcijom za ceste FBiH i federalnim Ministarstvom komunikacija, o izvođenju radova vrijednih 6,5 miliona KM. Investitor je Vlada FBiH, odnosno federalno Ministarstvo komunikacija, a podizvođači, firme “Zvornikputevi” iz Sapne i “Hidrogradnja” iz Sarajeva već su uradili dio posla vrijedan više od milion KM. Sve je, međutim, stalo radi dugova i blokiranih računa CPM BiH.Direktor “Zvornikputeva” Mehmed Sabirović kaže da se završeni posao ne može naplatiti.
Ko je direktor?
– Važno je da se sve prebaci na “Integral”, jer bi u protivnom mi i “Hidrogradnja” ostali bez novca za urađeni posao. Pošto je investitor Vlada FBiH, odnosno resorno Ministarstvo, nema govora da je razlog za obustavu radova nedostatak novca, nego su to problemi u kojima se našao CPM. Mi i “Hidrogradnja” smo odmah spremni za nastavak posla. Inače, pokazalo se da je sa CPM u BiH ušao veliki kriminal, pranje novca i druge malverzacije – kaže Sabirović za “San”. Na današnjem sastanku treba biti dogovoreno da se ugovor i svi zvanični dokumenti vezani za ovaj posao, sa CPM BiH prebace na firmu “Integral” iz Laktaša , čiji je vlasnik Slobodan Stanković, omiljeni građevinar premijera RS Milorada Dodika. Ako bi se to desilo, radovi bi, tvrdi se, bili nastavljeni, a podizvođači isplaćeni. Istovremeno, tako će i zvaničnici Federacije, namjerno ili ne, biti uvučeni u međunarodno kolo kriminala, čiji je glavi organizator na teritoriji BiH Davorin Sadar, zvanični direktor dvije firme kćerke CPM Maribor, ove u Lukavcu, a druge u Laktašima.Ko će na današnjem sastanku predstavljti CPM BiH, još uvijek se ne zna, jer je zvanični direktor Davorin Sadar, pošto je raskućio firmu iz Lukavca i njenu imovinu prenio u firmu u Laktaše, nestao bez traga i glasa, a identitet čovjeka koji bi trebao biti novi direktor iz Slovenije, drži se u tajnosti.
A. Lovaković
Prevario i Škobernea
Da bi sve bilo još zanimljivije, “San saznaje da je u međuvremenu Davorin Sadar, koji je poznat sa Interpolovih potjernica u Sloveniji i Hrvatskoj, a zbog višemilionskih prevara i privrednog kriminala već je pravosnažno osuđivan i ležao je u zatvoru, napravio novi problem, On je, naime, napravio još jednu transakciju u ime firme CPM iz Maribora vrijednu skoro tri miliona KM, i time direktno oštetio i Janeza Škobernea direktora i vlasnika mariborske firme, koji je prošle nedjelje potpisao ugovor sa Miloradom Dodikom za gradnju autoputa kroz RS.
02-09-2010 02:00
Stankovićev “Integral” preuzeo posao od prevaranta Sadara
“Integral inžinjering”, firma Slobodana Stankovića, omiljenog graditelja premijera RS Milorada Dodika, od sada će direktno primati novac i od Vlade FBiH, odnosno Ministrarstva prometa i komunikacija, odlučeno je jučer.
Naime, novac za radove na tuzlanskoj petlji Šićki Brod ići će u ruke Stankoviću, umjesto u ruke Davorina Sadara, direktora CPM BH Lukavac, koji je pobjegao iz BiH radi, kako je “San” već pisao, pronevjera i neplaćenih računa državi i dobavljačima od 32 miliona KM, a zbog čega je i lukavačka firma pred stečajem.
CPM BH je kao članica konzorcija u kojem su još “Integral” iz Laktaša i “Reveus” iz Tuzle, kao glavni nosioc posla u martu potpisala ugovor sa Direkcijom za ceste FBiH i federalnim Ministarstvom komunikacija za rekonstrukciju i izgradnju Šićke Petlje, vrijednu 6,5 miliona KM.
Podizvođači, sarajevska “Hidrogradnja” i “Zvornikputevi” iz Sapne već su završili poslove vrijedne više od milion KM, ali su ostali bez svog zarađenog novca jer su radovi obustavljeni radi dugova i blokiranih računa CPM BiH.
Direktor “Zvornikputeva” Mehmed Sabirović, koji je bio na jučerašnjem sastanku, sada očekuju da im bude plaćeno za izvedene radove i da se nastavi sa ostatkom posla, jer više nema preprke za isplatu novca.
Svi ugovori i dokumentacija koja je do sada bila na CPM BH Lukavac, prebačeni su na “Integral inženjering” iz Laktaša. Naši i radnici “Hidrogradnje” odmah sutra mogu nastaviti sa radovima – kaže Sabirović.
On ne želi ulaziti u način poslovanja Stankovića koji je svojevremeno privatizovao firmu “Hidrogradnja” sa Pala, čiji su radnici nedavno protestovali zbog neisplaćenih plaća i neuplaćenih doprinosa za posljednje dvije godine koliko je firma sastavni dio “Integral inženjeringa”. Osim toga, tek treba vidjeti i da li će i novac Vlade FBiH namjenjen radnicima sarajevske i firme iz Sapne, nestati u rukama Dodikovog neimara Stankovića, koji je poznat po izgradnji najskupljih puteva na svijetu.
Na jučerašnjem sastanku se nije pojavio predstavnik firme CPM BH Lukavac, novi, još uvijek nepoznati direktor iz Slovenije, koji bi preuzeo mjesto Sadara koji je u bjekstvu.
A. L.
Tužilaštvo istražuje
Kantonalno tužilaštvo Tuzla počelo je raditi na slučaju Davorina Sadara na osnovu krivične prijave koju je protiv njega zbog malverzacija i privrednog kriminala podnio direktor “Shell Electrona” iz Miričine Muhidin Alić.- U toku je proučavanje navoda iz prijave nakon čega će Kantonalno tužilaštvo Tuzlanskog kantona poduzeti dalje mjere – rekli su za “San” u tom Tužilaštvu.