BEOGRAD, Zajedničko željezničko preduzeće Srbije, Hrvatske i Slovenije počeće s radom 9. septembra, najavio je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.
„U Beogradu će 8. septembra biti završni sastanak i već 9. septembra imaćemo potpisan sporazum o formiranju zajedničkog preduzeća, koje će početi da radi istog dana sa sjedištem u Ljubljani”, izjavio je Mrkonjić
On je dodao da bi prvi voz zajedničkog preduzeća trebalo da počne da saobraća tokom septembra.
On je objasnio da će, bez ikakvih ulaganja u infrastrukturu, transport robe od Ljubljane do Istambula time biti skraćen sa sadašnjih 65, na 40 do 45 sati.
Mrkonjić je kazao da ga je ministar saobraćaja Slovenije Patrik Vlačić obavijestio da su i makedonske i crnogorske željeznice zainteresovane da budu partneri u tom projektu.
„Oni neće ući u naše zajedničko preduzeće, jer nisu na tom koridoru, ali će kao partneri sarađivati sa našim preduzećem, što je pravi primjer regionalne saradnje”, rekao je srpski ministar.
On je objasnio da je osnovna ideja da Koridor 10 – od Ljubljane, preko Zagreba, Beograda i Niša ka Dimitrovgradu i Vranju – preuzme dio transporta koji sada ide Koridorom 4, preko Mađarske, Rumunije i Bugarske, u daleko težim uslovima.
„Danas Koridorom 4 ide 7.000 vozova, a Koridorom 10 oko 1.000 i ako bismo uspjeli da privučemo samo još 2.000 vozova na Koridor 10, Srbija, Hrvatska i Slovenija bi značajno uvećale neto devizni priliv”, istakao je ministar.
Mrkonjić je kazao da je u Srbiji već postignut dogovor između četiri ministarstva – unutrašnjih poslova, za infrastrukturu, poljoprivredu i finansije – da se skrate sve carinske, policijske, infrastrukturne i fitopatološke procedure na granici, kako bi se vozovi što manje zadržavali.
Generalni direktor „Željeznica Srbije” Milovan Marković je izjavio Tanjugu da će, kroz zajedničko željezničko preduzeće, željeznice Srbije, Hrvatske i Slovenije ostvariti veće prihode.
„To je velika šansa da povećamo obim rada, skratimo vrijeme transporta i ponudimo kvalitetniju uslugu našim klijentima”, objasnio je Marković.
On je kazao da „Željeznice Srbije” očekuju da će narednih dana dobiti od Slovenije prijedlog osnivačkog akta o zajedničkom preduzeću i da će tada biti poznato kako će se prihod dijeliti.
„Ukoliko neko neopravdano izazove kašnjenje, dugo zadržavanje vozova, to će ići na teret te željezničke upave, što i prema međunarodnim ugovorima predviđa određene penale”, rekao je Marković.
On je istakao da je ideja o zajedničkom preduzeću često u prošlosti pokretana, ali da nikada nije došlo do potpisivanja konkretnog dogovora.
„Srpske željeznice su danas potpuno spremne za osnivanje zajedničkog preduzeća”, zaključio je Marković i dodao da „naši partneri u poslu, željezničke uprave Hrvatske i Slovenije, znaju čime mi raspolažemo” i da smo „ušli u ovaj projekat sa preciznim procjenama ko šta može da uradi”. Tanjug
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Очекујем да први воз који крене на пут из Београд преко Загреба до Љубљане и назад буде ПЛАВИ ВОЗ, а први Председник који ће на успутник станицама повести на *крстарење железницама Срба, Хрвата и Словенаца* буде Председник Републике Србије господин Борис Тадић.
ocekujem da ce pored transportni usluga vec konacno krenutu direktni voz Bitolj -Skoplje -beograd-Zagreb -Ljubljana -Viena sa udobnim turistickim i spavacim kolima i vagonima 1 i 2 klase da se vozimo ko sav normalan svet evrope zar j to problem kada smo to imali za vreb exs Yuge i kada su daleko bili tezi uslovi za poslovanje zeljeznica nego sada.pozdrav