BRISEL, Najveća svjetska pivara “Anheuser-Busch InBev” objavila je da je u drugom tromjesečju, zahvaljujući Svjetskom fudbalskom prvenstvu, ostvarila rast prodaje piva i bezalkoholnih pića, što je rezultiralo solidnim rastom neto dobiti.
U navedenom kvartalu prodaja piva porasla je za dva odsto te bezalkoholnih pića za 5,5 odsto, što je pridonijelo rastu neto dobiti od 7,5 odsto, na 1,15 milijardi dolara, saopštio je taj proizvođač piva beks, badvajzer i stela artoa.
Poređenja radi, u drugom tromjesečju 2009. kompanija je ostvarila 1,07 milijardi dolara neto dobiti. Ti su rezultati nadmašili njihova očekivanja te očekivanja analitičara.
Svjetsko fudbalsko prvenstvo posebno je snažno uticalo na prodaju badvajzera, najpoznatijeg brenda te kompanije koji godinama postepeno gubi tržišni udio.
“AB InBev” očekuje nastavak rasta dobiti do kraja 2010, čemu će vjerovatno pridonijeti i prošlogodišnji pad prodaje zbog recesije na ključnim globalnim tržištima.