BEOGRAD, Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da su granice mjesto gdje se gubi mnogo vremena i da Srbija radi na smanjenju administrativnih procedura.
Mroknjić je to rekao u razgovoru sa direktorom Zajednice evropskih željeznica Johanesom Ludevigom.
Ludevigu su predstavljeni planovi Srbiju u oblasti željezničke infrastrukture, uključujući rekonstrukciju i modernizaciju Koridora 10 i drugih magistralnih pruga, ali i planove i aktivnosti koje se sprovode u organizacionom restrukturiranju željeznice.
“Ta dva procesa moraju da idu paralelno kako bi se postigao maksimalan efekat”, rekao je Mrkonjić gostu iz Njemačke i dodao da su granice mjesto gdje se gubi mnogo vremena i da Srbija, zajedno sa zemljama u okruženju, radi na smanjenju administrativnih procedura koje izazivaju duga zadržavanja vozova na granicama.
Ludevig je istakao da, pored organizacionog restrukturiranja, i finansijsko pravna podrška države mora biti realizovana.
“U sprovodjenju tog cilja najvažnije je da se sačini plan finansiranja za najmanje pet godina, i to kao ugovor između željeznice i države, sa obostranim obavezama. Taj ugovor bi finansijski pokrivao sprovođenje obaveze javnog prevoza (nerentabilne linije u putničkom saobraćaju) i održavanje infrastrukture”, rekao je Ludevig.
Razlog zbog kojeg su pojedine željeznice uspješne jeste što je organizaciono restrukturiranje sprovedeno upravo sa ovakvom finansijskom podrškom, kazao je on.
Ludevig je istakao i da Srbija ima ulogu lidera u regionu jugoistočne Evrope i da treba da se pronađe način da tako i ostane.
Današnjem sastanku prisustvovao je i generalni direktor javnog preduzeća “Železnice Srbije” Milovan Marković, navedeno je u saopštenju. Tanjug