VAŠINGTON, Tajvanski “Ejser” i “Asus”, te kineski proizvođač “Lenovo” zabilježili su značajan rast prodaje računara, a čitavo tržište ojačalo je za više od 20 odsto u drugom kvartalu u poređenju sa istim periodom prošle godine, saopštila je kompanija za tržišne analize “Gartner”.
U izvještaju se navodi da je prodaja kompjutera širom svijeta povećana za 20,7 odsto u drugom kvartalu, na 82,9 miliona uređaja.
Analitičar Međunarodne statističke korporacije (IDC) Džej Čou kaže da je tržište računara i dalje snažno uprkos izazovima u vrijeme opšteg ekonomskog oporavka, poput sporog rasta stope zaposlenosti.
On je dodao da su prognoze dobre za Evropu i azijsko-pacifički region.
Predsjednik IDC-a Bod Odeoneli izrazio je očekivanje da će aktivnost potrošača i dalje ostati zdrava, ali da će se usporiti do kraja godine, dok će rast komercijalnog tržišta računara biti stabilniji.
“Gartner” navodi da je američki gigant “Hjuit-Pakard” i dalje svjetski lider u prodaji računara, te da je u odnosu na prošlu godinu zabilježio rast od 12,3 odsto.