ZAGREB, Hrvatska se više ne nalazi na listi 30 najpoželjnijih odredišta za ulaganje u maloprodaju, pokazuje globalno istraživanje konsultantske kuće A.T.Kerni.
Prema globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI), Hrvatska je prošle godine, kao 24. zemlja bila privlačno odredište za ulaganje globalnih maloprodajnih lanaca.
Ali smanjenje potrošnje i zasićenost tržišta uticali su na nivo njene atraktivnosti.
Hrvatsko ispadanje s liste top 30 zemalja odredišta za ulaganje u otvaranje novih trgovačkih centara i maloprodajnih lanaca rezultat je visoke koncentracije tržišta s jakim lokalnim igračem, visokog nivoa razvoja tržišta kao i izuzetno snažnog pada potrošnje, objašnjava se u saoštenju.
Iz toga slijedi da se hrvatsko tržište polako zatvara.
Međunarodni lanci poput Špara, Kauflanda i Lidla su već ušli na tržište Hrvatske i ostvarili znatan rast i time onemogućili ulazak novih igrača.
S druge strane, potencijalni investitori čekaju ulazak Hrvatske u Evropsku Uniju zbog smanjenja ulaznih prepreka i jednostavnijeg procesa uspostavljanja poslovanja, stoji u saopštenju.
Rezultati istraživanja pokazuju jasno usmjeravanje investicija globalnih trgovačkih lanaca na zemlje u razvoju s velikim potencijalom rasta.
Dok se mnogi trgovački lanci fokusiraju samo na zemlje BRIK-a (Brazil, Rusija, Indija i Kina), istraživanje otkriva i zanimljive zemlje u Persijskom zalivu (Kuvajt, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati) i u Južnoj Americi (Brazil, Urugvaj, Čile, Peru). Bankamagazin
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Господине Милораде Мишковићу, помозите Браћи Хрватима да им порасте мало стандард кроз инвестицију *Максија* у Хрватској. Хрватска није заслужила да јој продају робу они коју су је газили и у првом и у другом светском рату. Хрватска заслужује да се у Максијима продаје Хрватска роба, а вероватно би пожелели да пробају и Србску *Плазму*, *Јафу* *Манчмелоу*, затим *Пиротску јагњетину*, *Пионирове бомбоне- чувени оџачар*, шунке *Карнексове*које су куповали и Американци у најбољим Временима. Молим Вас Господине Мишковићу, помозите Хрватској да не буде окупирана од оних који желе да Хрватска у европској унији буде само дестинација за прање гуза Европске господе. Предлажем да створимо стратешко Партнерство на нивоу Мирослав Мишковић – Ивица Тодорић и да смело нападнемо околна тржишта : Бугарске, Албаније, Румуније, Словеније. Ја сам јако срећан када у Београду могу да купим *Цедевину* увек ме подсетим на летње распусте код деде и бабе, *Кики момбоне*. *Животињко царство*, *Чоколаде Брацо и Сека* из Звечева, *Подравкине Јухе*. Дивно је то време било, помозимо да се опет понови, ако сада свако има своју државу – Хрвати одиста Лијепу Хрватку, прелепо море, а ми Срби – Распето Косово, видећемо вероватно ћемо се ујединити око бизниса и економије. Не ћемо имати потребе да се наоручавамо као Јужна и Северна кореја, али ћемо морати да се такмичимо по идејама наступа и освјања нових тржишта за Хрватске и Србске производе. Па макар консултовали и уџбенике највећих Србских и Хрватских генерала. Поздрав Бобан