SUBOTICA, Kompanija Vojput traži od Privrednog suda u Beogradu da utvrdi ništavost ugovora za gradnju druge trake autoputa od Horgoša do Novog Sada.
Direktor u ostavci kompanije Vojput Dušan Dražić kaže da je predao tužbu Privrednom sudu u Beogradu, jer je tender bio nezakonit.
On je rekao da su četiri preduzeća Nibens grupe, koja su pobjedila na tenderu, dala skuplju ponudu sa lošijom dinamikom plaćanja po investitora.
Dražić je poručio će slučaj završiti u Briselu na arbitraži, ali i u Strazburu, dodajući da je i dalje je ubjeđen da sjeverni krak Koridora 10 neće biti završena do februara naredne godine, kako je planirano.
On je ranije izjavio da tenderski postupak nije sproveden po propisima i navodi da su otvoreni radovi na autoputu, ali da nije završena eksproprijacija zemljišta, niti je završena priprema dokumentacije. Dražić je rekao i da nema upotrebne dozvole za dio puta koji se koristi, a kao nemoguć posao ocijenio je obećanje da će radovi biti završeni.
Kompanija Vojput uputila je i pismo predsjedniku Srbije Borisu Tadiću u kojem se navode sve optužbe o malverzacijama na tenderu, odnosno ukazuje na niz materijalnih grešaka.
Kako se navodi tender je objavljen 30. decembra 2009. godine, a odluka o njegovom objavljivanju donijeta je dan kasnije. U pismu se između ostalog ističe da je to urađeno da ne bi poslovanje 2009. godine uticalo na kriterijume o dodjeljivanju poslova. Dražić je istakao i da se pomjeraju rokovi izgradnje, a da je direktna posljedica ovakvog odnosa države izgradnja nekvalitetnih puteva.
Domaći konzorcijum koji predvodi Preduzeće za puteve Beograd, pobjedio je na tenderu sa ponudom da će dionicu od 110 kilometara tog saobraćajnog koridora izgraditi u roku od devet mjeseci za oko 10 milijardi dinara, uz rok za isplatu od 30 mjeseci. Na tenderu je učestvovao i konzorcijum hrvatske firme Hidroelektra i Vojputa iz Subotice, koji je ponudio cijenu od 11,5 milijardi dinara, dok je slovenačko Primorje ponudilo cijenu od 11,6 milijardi dinara. B92, Tanjug