BEOGRAD, Centar za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine Srbije primio je za mjesec dana rada 368 pritužbi građana, a najviše se odnosi na neispravne tehničke proizvode.
Koordinator Centra Dušica Đorđević izjavila je da se od 368 žalbi, 123 odnosilo na ostvarivanje prava iz garancije.
Kako je rekla, rješeno je 280 poziva, što znači da se potrošač nije ponovo javio, nakon što je dobio savjet u Centru kako da ostvari svoja prava.
Đorđević je objasnila da građani mogu da traže savjet besplatnim pozivom na broj 0800-103-104. “Potrošač nazove, mi mu kažemo da se javi kasnije i onda mu damo savjet šta da radi”, navela je Đorđević.
Kako je rekla, nekada se problem potrošača prosljeđuje organizacijama potrošača, a ako je veći problem, može da se pošalje i tržišna inspekcija.
Đorđević je rekla i da je nekoliko slučajeva upućeno u Centar za medijaciju, kako bi se rješio vansudskim poravnanjem, jer je potrošački spor male vrijednosti i retko ko će ići na sud.
Prvi Centar za zaštitu potrošača u Srbiji, u kome građani mogu da dobiju pomoć pri rješavanju potrošačkih problema, otvoren je 18. marta. Beta