VAŠINGTON, Poslije 77 godina poznati američki magazin Njuzvik se prodaje zbog velikih gubitaka, saopštila korporacija “Vašington post”.
Američka korporacija “Vašington post” je saopštila da razmatra prodaju nedjeljnika Njuzvik, u nadi da će novi vlasnik uspjeti da zaustavi dalje gubitke časopisa koji postoji već 77 godina.
Industrija štampanih medija u SAD je, kao i mnoge druge, zapala u krizu zbog svjetske recesije, ali posebno su pogođeni Njuzvik, Tajm magazin i Ju-Es njuz end vorld riport, koji pokušavaju da se izbore sa onlajn portalima vijesti.
Nekada su ti nedjeljnici bili dobar pregled nedjeljnih događaja na jednom mjestu, ali sada ih potiskuju veb sajtovi vijesti, koji non-stop izbacuju vijesti i komentare.
Uprkos smanjenju broja zaposlenih, Njuzvik je postao teret za svog vlasnika, koji se, takođe, bori sa padom reklama u svojim istoimenim novinama “Vašington post”.
Njuzvik bilježi gubitke od 2007. i očekuje se da se taj trend nastavi i u ovoj godini.
Njuzvik je u 2009. prodao za 26 odsto manje oglasnih strana, što je u nivou prosjeka kada se radi o toj industriji, prema Birou za informacije o štampanim medijima.
Prema istom izvoru, operativni gubitak kompanije “Vašington post” u 2009. bio je 29,3 miliona dolara, naspram 16,1 milion u 2008. godini.
Njuzvik je osnovan 1933, a u sastav kompanije “Vašington post” ušao je 1961 godine.
U posljednjih šest mjeseci 2009. godine prodato je u prosjeku oko dva miliona primjeraka nedjeljnika.