BEOGRAD, Čim se u budžetu nađe novac, vladina avio-služba daće prijedlog za kupovinu nove ili polovne letilice za potrebe ministara i premijera, i to će biti ”falkon 900”.
Aneta Bulatović, direktorka Avio-službe, kaže da je nabavka aviona neophodna da bi se zadovoljile sve potrebe državnih delegacija za putovanja po Evropi i van našeg kontinenta.
“To bi trebalo da bude avion sa 19 mesta, sa mogućnošću interkontinentalnog leta, a to je tip aviona ‘falkon 900’. Njegova cena je oko 37 miliona dolara, na šta treba dodati još oko dva miliona za opcije koje bi se ugradile po našem zahtevu”, kaže ona za Novosti.
O novim ”krilima” u Srbiji razmišlja se, jer sastav vladine flote nije sasvim po mjerilima potreba. Naime, ”falkon 50” kojim lete naši državnici je iz 1981. godine i, mada je svojevremeno predstavljao sam vrh biznis avijacije, danas je ta tehnologija zastarjela. Moderni avioni, navode u Avio-službi imaju digitalne instrumente, lakši su, troše manje goriva. Starost našeg aviona svake godine poskupljuje troškove održavanja, a dosta novca ”pojede” zadovoljavanje minimuma elektronske opreme.
“Pored ovih tehničkih razloga, za nabavku novog ili novijeg aviona postoje i drugi opravdani razlozi: ugled zemlje, zahtevi i komfor putnika, veličina aviona”, kaže Bulatović, ali napominje da postojeći ”falkon” ispunjava sve propisane evropske standarde i da je na projektovanom nivou pouzdanosti.
Ipak, u slučaju kvara ili redovnog održavanja za njega nema adekvatne zamjene. Jer, drugi avion flote – ”lir džet 31A” (iz 1991. godine) prima pet putnika, ima mali prtljažni prostor, a Bulatovićeva kaže da ga državne delegacije nerado koriste zbog manjeg komfora i malog broja putnika.
U nekoliko prethodnih godina u planovima Avio-službe koji se dostavljaju ministarstvu finansija obnova flote bila je redovna stavka. Zbog nedostatka novca, zahtjevi im nisu odobrovani. U pres-službi Vlade rečeno nam je da zbog finansijske krize odluke o kupovini novih letilica – nema, ali da se o prilagođavanju flote standardima razmišlja.
Polovni avion prelazno rješenje
Rok za isporuku ”falkona 900” u ovom trenutku je posljednji kvartal 2011. godine. Da bi se premostilo čekanje novog, odmah bi mogao da se nabavi polovni avion, sa obavezom isporučioca da ga otkupi kada novi stigne. Polovni avioni tog tipa, proizvedeni od 2000. pa nadalje, kreću se od 31 do 36 miliona dolara. Visoku cijenu drže zbog odličnih tehničkih karakteristika i vrhunske izrade. Novosti
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Avion za predsjednike i ministre “falkon 900” je pravo rješenje jer ima 19 mjesta i veliki prtljažnik, a nisu ni neke pare; 37 miliončića i još par radi imidža. Postojeći “falkončić 50” prima samo pet putnika, a i prtljažnik nije bog zna čemu. Doduše on jeste bio nekada vrhunski, ali je to prevaziđeno i danas djeluje sirotinjski.Ako narod hoće velikim korakom u Evropu, onda vlast treba velikim avionom da ga tamo odvede. Jedino mi nije jasno; koja to državna delegacija ima 19 članova jer obično ne putuje cijela Vlada?