LONDON, U tajnom dokumentu Europske unije navodi se kako biogoriva, poput biodizela dobivenog iz soje, stvaraju četiri puta veću emisiju štetnih gasova od standardnog dizela ili benzina.
Nakon što je Reuters objavio tu informaciju, iz EU se pravdaju kako nisu “sakrili izvještaj” već su “samo odlučili pričekati detaljnije analize”. Čekaju se, naime, rezultati još četiri velika istraživanja koji bi trebali potvrditi ili opovrgnuti rezultate ove preliminarne analize.
Jedan od ciljeva Europske unije je da do kraja decenije poveća udio biogoriva među gorivom za vozila na 10 posto te smanji emisiju štetnih gasova za 20 posto u istom razdoblju. No, tajno izvješće baca sumnju na mogućnost ostvarenja tih ciljeva i povećava zabrinutost za okolinu.
Svako biogorivo veći trovač nego obično
Biodizel iz Sjeverne Amerike, dobijen iz soje, oslobađa 339,9 kilograma ugljendioksida po gigadžulu, što je četiri puta više od standardnog dizela, stoji u dokumentu EU-a. To se navodi u tajnom i dosad neobjavljenom dodatku izvještaja kojeg je EU objavila u januaru.
Zanimljivo je da gotovo sve vrste biogoriva oslobađaju više ugljendioksida od standardnog dizela i benzina, koji izgaranjem oslobađaju oko 85 kilograma ugljendioksida po gigadžulu.
Biodizel iz evropske uljane repice oslobađa 150,3 kilograma ugljendioksida po gigadžulu, a bioetanol iz evropske šećerne repe 100,3 kilograma ugljendioksida po gigadžulu.
Jedini koji oslobađaju manje ugljičnog dioksida od standardnog dizela i benzina su bioetanol dobijen u Latinskoj Americi iz šećerne trske, koji oslobađa 82,3 kilograma ugljendioksida po gigadžulu, te bioetanol iz palminog ulja dobijen u Jugoistočnoj Aziji, koji oslobađa 73,6 kilograma ugljendioksida po gigadžulu.