NIRNBERG, Potrošači u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj i Austriji, prema podacima Centra za istraživanje tržišta “GfK”, pokazali su najveću sklonost ka štednji u vrijeme krize, dok su potrošači u Španiji i Poljskoj najmanje smanjili svoj kućni budžet pod uticajem recesije.
“GfK” je u istraživanju, koje je sprovedeno među 10.200 evropskih potrošača starijih od 15 godina u devet zemlja, ispitivao ponašanje potrošača u vrijeme krize, prenijele su agencije.
Dok potrošači u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj i Austriji nastoje svakodnevno da štede na raznim područjima, o štednji najmanje brinu potrošači u Španiji i Poljskoj.
– U ove dvije zemlje jedan od tri ispitanika ističe da nije štedio niti smanjio svoj kućni budžet u periodu poslije izbijanja krize – navodi se u izvještaju “GfK”-a.
Istraživanje je pokazalo da četiri od deset potrošača u Njemačkoj, Holandiji i Austriji nastoji da kupuje hranu i piće po najnižoj mogućoj cijeni, dok ispitanici u Rusiji i Italiji najviše “režu” troškove za odjeću i obuću.
– Potrošači u Njemačkoj, Francuskoj, Austriji i Italiji štede na prehrani izvan kuće, dok potrošači u Rusiji odgađaju velike kupovine, kao što su nabavka automobila, aparata za domaćinstvo i slično – stoji u izvještaju “GfK”-a.
Kupovanje najjeftinijih putnih karata za željeznicu i avion karakteristično je za jednu od pet ispitanih osoba u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Austriji.
Francuzi i Nijemci režu i svoje dnevne troškove, te manje novca troše na izlazak u kafiće, pozorište i bioskop.
Istraživanje “GfK”-a pokazalo je da jedan od tri potrošača u Njemačkoj, Austriji, Francuskoj, Holandiji i Velikoj Britaniji kao vid štednje bira jeftiniji aranžman za odlazak na odmor. Više od 38 odsto Britanaca i 27 odsto Holanđana štedi zahvaljujući nižim troškovima za grijanje.