BANJALUKA, Banjalučka “Optima grupa” pregovara s “Hrvatskim željeznicama” (HŽ) pretovar i željezničku otpremu naftnih derivata iz Rafinerije nafte Brod preko Luke u Slavonskom Brodu, potvrdili su u tom banjalučkom preduzeću.
Slavko Šćepanović, prvi zamjenik direktora “Optima grupe”, firme preko koje ruski “Neftegazinkor” upravlja preuzetim preduzećima Naftne industrije RS, kazao je da je otprema goriva pružnim putem jedan od prioriteta u njihovim razvojnim planovima.
Transport proizvoda Rafinerije nafte preko Slavonskog Broda je, ističe, samo jedna od četiri opcije pružnog prevoza koje trenutno razmatraju.
“U toj varijanti bi derivati iz Rafinerije baržama bili prevoženi do terminala u Slavonskom Brodu, gdje bi se vršio pretovar na željeznicu i proizvodi otpremali prema svim zemljama regiona, evropskom tržištu, ali i u BiH. Naime, jedan dio derivata bi okolnim putem bio transportovan na područje Sarajeva i Mostara ukoliko ocijenimo da bi prevoz željeznicom bio ekonomičniji od drumskog prevoza”, ukazuje Šćepanović.
Navodi da je za svaku rafineriju nafte izuzetno važno da ima vezu sa željeznicom, podsjećajući da je konekcija Rafinerije Brod prekinuta proteklog rata, kada je srušen most na Savi. S postojećim nivoom godišnje prerade od 1,2 miliona tona nafte, od čega se petina izvozi, to im, kažu, ne predstavlja hendikep, ali će biti kada Rafinerija nakon rekonstrukcije i modernizacije postrojenja narednih godina poveća kapacitet prerade na tri miliona tona. Prema ranije prezentovanim planovima ruskog investitora, Rafinerija nafte bi puni godišnji kapacitet prerade od 4,2 miliona tona dostigla 2015. godine.
“Do tada moramo imati riješen željeznički prevoz i zato smo već sada pokrenuli razgovore u tom cilju”, istakao je Šćepanović.
U “Optima grupi” napominju da su i dalje aktuelne preostale tri opcije željezničke konekcije, i to kroz razmatranu izgradnju pruge od Broda do Modriče, alternativnog produktovoda do Modriče, te otprema derivata baržama do Luke Šamac, a odatle željeznicom.
“Sve četiri varijante zahtijevaju vremena i zato smo već pokrenuli razgovore s potencijalnim partnerima. Konačni izbor najoptimalnijeg rješanja očekujemo za tri mjeseca”, kaže Šćepanović.
Izgradnja lučkog terminala do 2013.
Čelni ljudi “HŽ Holdinga” i “HŽ Cargo”, kćerki-firmi “Hrvatskih željeznica”, prošle sedmice su objavili namjere ulaganja i poslovanja u Luci Slavonski Brod nakon što je “HŽ Cargo” dobio koncesiju na 25 godina za prevozne i logističke djelatnosti na površini od 3,5 hektara lučke zone.
Gradnja logističkog centra u Luci podrazumijeva kontejnerski i RO/LA terminal te industrijske kolosijeke i puteve. Cijeli projekat treba biti dovršen do 2013, a predsjednik Uprave “HŽ Carga” Zlatko Rogožar rekao je da pregovaraju i o prevozu 250.000 tona naftnih derivata iz Rafinerije nafte Brod i prije tog roka. Nezavisne novine
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
dragi kriminalci, ne moze biti ugovorna obaveza predmet razmatranja. ako ste se u ugovoru obavezali da cete graditi prugu brod-modrica, onda to trebate i ispuniti.
bar je u RS poznato da se aneksi ugovora prave kao od sale