BEOGRAD, Barska luka nije plitka, a dubina gaza iznosi 11 do 14,5 metara, kaže direktor “Kontejnerskih terminala i generalnih tereta” te kompanije Andrija Radusinović.
Luka Bar ne može da primi samo mali broj velikih prekookeanskih brodova, naglasio je Radusinović i dodao da “samo 40 brodova iz planetarne flote kontejnera od 4.722 broda ne može da bude primljeno zbog tehničkih ograničenja na vertikalnoj mehanizaciji kontejnerskog terminala generalnih tereta”.
Radusinović je naglasio da je pruga Beograd-Bar “prvenstveno nedovoljno iskorišćena neadekvatnim pristupom činilaca logistike u Srbiji i Crnoj Gori” i dodao da ta pruga ne zadovoljava visoko postavljene međunarodne standarde, ali da je njena “operatibilnost” dobra.
On je kazao da će Crna Gora napraviti strategiju za novi tender u procesu pregovaranja sa najvećim globalnim operatorima. “Sagledaćemo mogućnosti, tržišni momenat i u pravom trenutku doneti pravu odluku”, precizirao je Radusinović.
Radusinović je rekao i da suština nastupa srpskih privrednika na neuspjelom tenderu za prodaju najvažnijeg dijela Luke Bar nije bila dovoljno razjašnjena. “Razgovor o prodaju dela Luke Bar nije bio decidno razjašnjen ni jednog momenta. Smatram da je možda i kod većine poslovnih ljudi došlo do svojevrsne zamene teza”, rekao je Radusinović.
Na tender za kupovinu dijela Luke Bar, koji je istekao 31. marta, niko se nije prijavio, a konzorcijum srpskih privrednika “MK grupe”, “Viktorija grupe” i “Ju-es stila” je odustao.
Vlasnik “MK Grupe” Miodrag Kostić kaže da je tender za Luku Bar propao i da se trenutno ne obavljaju nikakve aktivnosti konzorcijuma koje se odnose na tu investiciju. On je podsjetio i da je njegova kompanija samo član konzorcijuma i da se odluka o daljim koracima donosi na nivou tročlanog konzorcijuma.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić je izjavio nedavno da srpski privrednici ne treba da odustaju od učešća u privatizaciji barske luke i da je za nju država još zainteresovana.
“Tender je propao, ali će biti raspisan novi i predložiću svakom privredniku u Srbiji da učestvuje na tom tenderu”, rekao je Mrkonjić i dodao da će Vlada dati podršku tom projektu.
Stručnjaci kažu da je najjeftiniji transport Dunavom do Konstance i da se najveći dio transporta srpskih preduzeća obavlja preko te rumunske luke, Rijeke i Soluna, a da se posredstvom Luke Bar prevozi svega sedam-osam odsto naše robe. Tanjug