SARAJEVO, Proizvođači auto-dijelova iz BiH imaju šansu da postanu dobavljači italijanskog FIAT-a za proizvodnju koja će biti pokrenuta u pogonima nekadašnje “Zastave” u Kragujevcu.
Naši proizvođači, zajedno s kompanijama iz cijelog regiona, moći će da se nametnu FIAT-u i drugim automobilskim gigantima na sajmu “AutoCompo” u Kragujevcu, koji će od 19. do 21. maja organizovati prošle godine osnovani Centar izvrsnosti auto-industrije zapadnog Balkana.
“Očekujemo učešće najmanje 15 naših kompanija koje imaju kvalitet i standardizovane proizvode. To će biti nosioci proizvodnje u ovoj industriji poput ‘Cimosa’, ‘Sokola’ iz Mostara, ‘Mann Hummela’ i ‘Enkera’ iz Tešnja, ‘Famosa’ iz Istočnog Sarajeva i drugih preduzeća. Očekujemo žestoku konkurenciju, ali vjerujemo da će naše firme dobiti neke od poslova, jer imamo tradiciju, kvalitet, a i konkurentni smo”, kaže Midhat Čehajić, sekretar Asocijacije metalskog i elektrosektora industrije BiH.
Dodaje da će osim FIAT-a na sajmu u Kragujevcu biti i predstavnici njemačkog “Volkswagena” i nekih japanskih korporacija, a bh. firme biće predstavljene na štandu od 55 metara kvadratnih za koji troškove zakupa i opremanja snosi Spoljnotrgovinska komora BiH.
Velike nade u ova događaj polažu u “Cimosu”, koji će svoju ponudu iz fabrika u BiH i Srbiji predstaviti na jednom mjestu.
“Proizvodnja jeftinih automobila za gradsku vožnju, koju FIAT planira u ‘Zastavi’, podrazumijeva i jeftine auto-dijelove, a to su dijelovi koji dolaze sa periferije, u ovom slučaju iz Srbije, BiH, Makedonije i Bugarske. Upravo zbog ovih činjenica vjerujem da imamo realne šanse da sklopimo neke ugovore”, kaže Fadil Novalić, direktor TMD Ai Gradačac, kompanije iz sastava “Cimosa”.
U “Pobjedi” iz Tešnja napominju da su već uvršteni na listu potencijalnih dobavljača FIAT-a, a da se u Kragujevcu neće pojaviti kao izlagači, nego će prisustvovati sajmu radi dogovora o poslovnim aranžmanima. Kasim Kotorić, direktor “Pobjede”, smatra da će sklapanje poslova s automobilskim gigantima ovisiti od više faktora i da je teško prognozirati hoće li bh. kompanije imati uspjeha.
FIAT ovih dana započinje rekonstrukciju fabrike automobila u Kragujevcu u što će, kako je najavljeno, biti investirano 150 miliona evra. Ukupna ulaganja u “FIAT automobile Srbija”, fabriku nastalu privatizacijom “Zastave”, trebalo bi da iznose oko milijardu evra, od kojih na FIAT otpada 700 miliona, dok će preostalih 300 uložiti srbijanska vlada. Italijani planiraju da u Kragujevcu proizvode 200.000 automobila godišnje.
Smanjen izvoz
U 2009. godini automobilski sektor BiH ostvario je izvoz u vrijednosti 220 miliona KM, što ja za oko 40 miliona manje nego u 2008. godini. U ovoj godini očekuje se nešto veći plasman nego lani, ali povratak na nivo prije recesije očekuje se tek u 2011. godini. Nezavisne novine