TOKIO, Japanski elektronski gigant “Šarp” objavio je da namjerava ove godine da pokrene proizvodnju trodimenzionalnih (3D) ekrana za mobilne telefone i druge prenosive urđaje koji ne zahtjevaju nošenje specijalnih naočara.
“Šarp” procjenjuje da potražnja za 3D slikama neće biti ograničena samo na filmove koji se gledaju u bioskopskoj ili kućnoj varijanti, već da će biti proširena i na prenosive uređaje, prenijela je agencija Rojters.
“Šarp”, četvrti svjetski proizvođač televizora sa tečnim kristalima – LCD, iza “Samsunga”, “Sonija” i “LG ilektroniksa”, lansirao je početkom 2000-tih godina mobilne telefone i personalne kompjutere sa 3D ekranima koji ne zahtjevaju specijalne naočare, ali oni nisu nikada uspjeli da prodru do kupaca zbog glomaznosti, nedovoljnog osvetljenja i nedostatka 3D sadržaja.
“Šarp” je od tada razvio tanje i osvetljenije 3D ekrane sa većom rezolucijom i funkcijom podešavanja.
“Tokom dvodimenzionalnog (2D) perioda, sadržaji i infrastukture su se proširili s bioskopa na domove, a sa domova na prenosive uređaje”, izjavio je rukovodilac “Šarpovog” ogranka za proizvodnju LCD ekrana Jošisuke Hasegava.
Hasegava je istakao i da se predviđa da će isto biti i sa 3D ekranima, tako da bi 3D slike koje se pre svega gledaju na velikom ekranu uskoro trebalo da se nađu i na prenosivim uređajima. Tanjug