BEOGRAD, Aerodrom “Nikola Tesla” u Beogradu imaće ove godine u odnosu na druge evropske vazdušne luke sigurno najveći porast obima saobraćaja. Ukupan broj putnika u prva dva mjeseca bio je veći za po pet odsto, dok je u martu zabilježen porast od deset odsto u odnosu na isti mjesec lani. Međutim, ako se poređenje radi samo za “šengenske” destinacije onda porast broja putnika premašuje 20 odsto, a u letnjoj sezoni očekuje se da taj procenat bude i mnogo veći. Naravno, ukidanje viza pozitivno se odrazilo na poslovanje beogradskog aerodroma, ali i avioprevoz putnicima iz Srbije, zbog sve većeg broja aviokompanija, nikada nije bio dostupniji.
Prema ljetnjem redu letenja, ne samo da ima više letova ka zapadnoj, već je i broj aviona koji će saobraćati ka centralnoj i istočnoj Evropi dupliran.
Primjera radi, ka Pragu umjesto sedam biće 13 letova nedjeljno, ka Kijevu umjesto jednog biće tri. Prema Budimpešti nije bilo saobraćaja, a sada ima sedam letova nedjeljno.
Istovaži i za Bukurešt sa kojim Beograd sada ima direktnu vezu pet puta nedjeljno. Takođe, pet puta saobraća i LOT od Beograda do Varšave, a četiri puta letjeće od 5. maja i “Baltik er” na liniji Riga – Beograd.
Ukupno će u ovoj sezoni, mada spisak još nije zatvoren, letjeti oko 30 aviokompanija. Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije uveliko primjenjuje Sporazum o otvorenom evropskom nebu i sve kompanije koje su aplicirale, a ispunjavaju neophodne uslove dobile su dozvole. To nije slučaj samo sa avioprevoznicima iz zemalja potpisnica sporazuma. Bez problema dobile su dozvole i čarter kompanije, turski “Atlas džet”, egipatski “Koral blu” i tuniski “Nuvel er”.
Ono što je posebno obradovalo Beograđane jeste konačno uspostavljanje direktne linije sa Barselonom i Madridom. Za te destinacije zadužen je španski “Span er”, koji startuje 15. aprila do Barselone, a do Madrida 28. maja. Ograničen broj povratnih karata ka Španiji uključujući i takse prodavaće se po ceni od 90 evra, a najviše će biti karata po cijeni od 169,55 evra.
Kada je riječ o loukost kompanijama “led je probio” u februaru ove godine “Flaj Niki”, čiji je vlasnik proslavljeni vozač Formule 1 Niki Lauda. Ovaj loukoster bukvalno je primorao nacionalne avioprevoznike “Jat ervejz” i “Ostrijan erlajns” da prepolove cijenu karata. Sa “Nikijem” put do Beča i nazad košta minimum 58 evra, sa “Jatom” cena je 97, a najskuplji je “Ostrijan” sa 98,4 evra.