TOKIO, Modifikovana verzija “Micubišijevog” modela umjesto goriva koristi baterije i bez punjenja može da pređe 160 kilometara. Ovakvih taksija u Tokiju sve više, a u budćnosti i cijena transporta ovakvim vozilom može biti niža.
Struju koju uštedimo mogli bismo da iskoristimo kao gorivo u automobilima budućnosti, kao što to rade Japanci. U Tokiju je sve više ekoloških taksi-vozila.
Direktor proizvođača vozila, kompanije “Hinomaru limuzine”, pojavu neobičnih taksija vidi kao šansu da i drugi gradovi sljede primjer japanskog glavnog grada.
“Ako taksi udruženja u velikim gradovima poput Tokija budu prešla na električna vozila, mislim da će se broj takvih automobila, na primjer u Londonu, Njujorku ili Los Anđelesu, takođe povećati”, izjavio je Kazuhiro Tomita, direktor kompanije “Hinomaru limuzine”.
Veliki broj taksi vozila u Japanu već koristi mešavinu benzina i gasa, goriva koje više štiti životnu sredinu.
“Pošto je korišćenje struje jeftinije od mešavine benzina i gasa, nadamo se da će u budućnosti naše mušterije plaćati nižu cijenu”, dodao je Tomita.
Premijer Jukio Hatojama obećao je da će Japan smanjiti emisiju ugljen-dioksida za 25 procenata do 2020. godine. Kompanije poput “Hinomaru limuzine” iskoristile su to kao podsticaj da pređu na električna vozila, promovišu ekološki imidž i smanje procenat emisije štetnih gasova.